Poliţiştii vor face verificări, astăzi, la sediul firmei Roşu Tour din Bistriţa, proprietara autocarului implicat în accidentul din Franţa, fiind vizat contractul în baza căruia maşina a fost închiriată agenţiei de turism din Suceava, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Şeful Inspectoratului Judeţean de Poliţie Bistriţa-Năsăud, comisarul şef Ioan Ovidiu Mureşan, a declarat, ieri, că a stat de vorbă la telefon cu unul dintre administratorii firmei, Corneliu Roşu, care se află în drum spre casă din Germania.
"Mi-a spus că e pe drum şi că luni dimineaţă ne va pune la dispoziţie toate actele în baza cărora a fost închiriat autocarul agenţiei din Suceava. Vom verifica legalitatea actelor, în ce bază a fost închiriată maşina, cine e partea responsabilă. Trebuie să vedem contractul. Nu putem vorbi de o anchetă în acest moment. Facem verificări. Doar dacă suntem solicitaţi de Poliţia franceză, pe baza datelor pe care le are de la locul accidentului, vom face o anchetă. Deocamdată, ne rezumăm la verificări", a spus Ioan Ovidiu Mureşan.
El a declarat că, din conversaţia telefonică pe care a purtat-o cu Corneliu Roşu, acesta i-a spus că unul dintre şoferii autocarului era al firmei Roşu Tour, iar ceilalţi doi ai agenţiei de turism din Suceava.
"Mi-a spus că a explodat un cauciuc de pe faţă şi că aceasta a fost cauza accidentului. Mai multe nu ştia nici el. Venea din Germania. Toate informaţiile mi le-a furnizat prin telefon, din ce aflase şi el", a spus Mureşan.
Întrebat dacă firma Roşu Tour a avut vreodată probleme legate de starea tehnică a maşinilor, Mureşan a spus: "De starea tehnică, nu ştiu să fi avut. Probleme a mai avut din punct de vedere economic, dar nu mai mari ca alte firme".
Contactat telefonic, şeful Registrului Auto Român Bistriţa (RAR), Liviu Marica, a declarat că, de trei luni de când conduce instituţia, nu a verificat maşinile companiei.
"Nu au venit pentru inspecţia tehnică periodică pe la RAR de când sunt eu director, dar acest lucru nu spune nimic. Poate au făcut-o înainte, aceasta e valabilă şase luni. E la fel de posibil să o fi făcut în altă parte, la service-uri autorizate. Nicio firmă de transport internaţional nu îşi permite să circule cu cauciucuri uzate. În străinătate, amenzile sunt foarte mari", a spus Marica.
Silvia Şulea, proprietara altei agenţii de turism din Bistriţa care face transport internaţional, a declarat corespondentului MEDIAFAX că imediat ce a auzit de accident a sunat un şofer al firmei Roşu Tour pe care îl cunoştea de teamă ca nu cumva acesta să fi fost la volan.
"Nu era el la volan. Se află acum în Slovacia, dar soţia lui mi-a spus că exact înainte să plece la drum atât el, cât şi ceilalţi, firma a schimbat cauciucurile tuturor maşinilor. Erau noi. Eu cred că e posibil ca explozia să se fi produs şi de la aceste călduri foarte mari", a declarat Silvia Şulea.
Duminică, la sediul firmei Roşu Tour din Bistriţa nu era nimeni.
De asemenea, administratorii firmei nu au putut fi contactaţi telefonic.