Cetăţenii statelor europene, preocupaţi de criză, tind să diminueze consumul, singurele excepţii fiind România şi Germania, unde vânzările de produse sunt în creştere, notează ziarul italian La Repubblica, în ediţia online.
Potrivit datelor publicate de ziarul italian, vânzările de produse în detaliu în zona euro au scăzut cu 1% în aprilie, comparativ cu luna martie; la nivelul celor 27 de state UE, scăderea este de 1,1%. Pe întregul an, vânzările în detaliu au fost în scădere cu 2,5% în zona euro şi cu 1,9% la nivelul întregii Europe.
În privinţa produselor nealimentare, La Repubblica notează că scăderile sunt de 1,4% în zona euro şi de 1,2% în cele 27 de state membre, în timp ce, în sectorul alimentelor, băuturilor şi tutunului, vânzările sunt în creştere cu 0,3% în zona euro şi în scădere cu 0,1% la nivelul tuturor statelor membre.
"Totuşi, nu toţi europenii părăsesc atât de rapid magazinele şi centrele comerciale. Germania înregistrează o creştere a vânzărilor de 1,3% în aprilie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. (...) Singura ţară unde se mai înregistrează o creştere a vânzărilor este România, +0,8%", observă La Repubblica.