Românii preferă în proporţie de 45% service-urile auto de marcă, pentru 28% primează preţul oferit de unităţile independente, iar 27% îşi repară singuri maşina, conform unui studiu realizat de Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown.
Românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis şi calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care merg la un service independent sunt mai mulţumiţi de preţul lucrării, arată autorii studiului, într-un comunicat.
Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice, în proporţie de 30%, şi cu uzura altor componente (25%). Totodată, 35% dintre respondenţi susţin că nu au avut probleme cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.
În topul preferinţelor românilor privind nivelul de satisfacţie faţă de service se află marca Nissan, cu cel mai mare număr de respondenţi foarte mulţumiţi, respectiv 49,7%, urmată de Skoda - 48,6% şi Chevrolet - 48,4%.
Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluţia preţurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacţiei faţă de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11,34%, Skoda de 8,63% şi KIA de 5,62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creşteri de preţ sunt Audi (9,81%) şi BMW (5,43%).
"Analiza pieţei serviciilor auto din România" este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada mai-octombrie 2011, pe un eşantion reprezentativ de 26.525 respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.
Studiul Auto.ro - Daedalus releva în martie anul trecut că doar puţin peste jumătate (56%) dintre posesorii de autoturisme din România merg la service pentru rezolvarea problemelor maşinii, restul preferând să se ocupe personal sau să apeleze la persoane cu cunoştinţe în domeniu.