Aproape 80 la sută dintre tinerii români intră zilnic pe internet şi mai mult de jumătate dintre ei au branduri favorite de îngrijire personale, cărora le sunt fideli, rezultă din raportul de cercetare "Tânărul în România", care a vizat populaţia adolescentă de 14 - 21 ani din mediul urban.
Raportul de cercetare arată că 79 la sută dintre adolescenţi intră zilnic pe internet iar unu din patru tineri, cu vârste cuprinse între 14 şi 21 de ani, participă în acţiuni de voluntariat organizate de ONG-uri sau de branduri.
Băuturile carbogazoase au cea mai mare incidenţă de consum săptămânal, dar şi cea mai mare concurenţă pentru gusturile tinerilor.
Din raportul de cercetare mai rezultă că opt la sută dintre tineri deţin o consolă de jocuri iar băieţii sunt mai predispuşi decât fetele să îşi cumpere telefone tip smartphone, cinci la sută dintre adolescenţi deţinând un iPhone.
"Cea mai iubită echipă locală de fotbal este Steaua Bucureşti, iar din străinătate, FC Barcelona", mai rezultă din raportul de cercetare.
Iniţiatorii proiectului au ajuns la concluzia că mai mult de 50 la sută dintre tineri au branduri favorite de îngrijire personală, cărora le sunt fideli şi cei mai mulţi se implică în deciziile de achiziţie în gospodărie, doar unul din zece nefăcând acest lucru.
Unu din doi tineri români ar pleca din ţară în eventualitatea unui câştig mai mare, iar religia a ajuns să le ofere o explicaţie credibilă despre lume şi viaţă în general, nefiind pe cale de dispariţie pentru adolescenţi.
"Ideea proiectului depre tineri a venit oarecum normal, iar criza economică ne-a ajutat să observăm că tinerii încep să aibă o putere din ce în ce mai mare în decizia de cumpărare, atât pentru sine, cât şi pentru familiile lor faţă de alte segmente ale populaţiei care şi-au ajustat consumul în multe categorii", a declarat Adriana Lungu, business developer SMARK.
Profilul urban de marketing a fost realizat în trei etape, în perioadă mai - noiembrie 2011, pe un eşantion de 900 de respondenţi reprezentativi pentru populaţia de 14-21 ani din mediul urban, etapa calitativă s-a desfăşurat în intervalul mai - iulie 2011 şi a fost precedată de faza pregătitoare.
Iniţiativa raportului de cercetare aparţine Brennan Research & Consultants şi Quantix Marketing Consulting.