Peste două treimi dintre consumatori sunt influenţaţi de publicitatea online, 23 la sută sunt dispuşi să cumpere un produs sau serviciu în urma vizualizării unei reclame online, iar 29 la sută în urma vizionării unei reclame la TV, potrivit unor sondaje realizat de BestJobs.
Conform rezultatelor sondajelor BestJobs, internetul începe să devină un mediu de comunicare important în decizia de cumpărare şi de informare în vederea achiziţionării de servicii sau produse.
În ceea ce priveşte publicitatea online, 18% dintre respondenţi au declarat că sunt destul de influenţaţi de reclamele online, 7% sunt foarte influenţaţi, însă numai 18% obişnuiesc să dea click pe acestea. În schimb, majoritatea reacţionează la publicitatea online prin căutarea detaliilor despre produsul sau serviciul promovat (16%), informarea în vederea cumpărării (15%), accesarea directă a site-ului producătorului (9%) sau prin transmiterea de mesaje legate de produsul sau serviciul respectiv (3%).
Întrebaţi care mediu de promovare îi influenţează cel mai mult, 34% au răspuns "publicitatea online", alături de cea la TV (44%), din broşuri (4%) şi ziare sau reviste (4%), de la radio (3%), de pe panouri stradale (3%) şi din alte metode de publicitate (8%).
Rezultatele sondajelor arată că 23% dintre respondenţi sunt dispuşi să cumpere un produs sau serviciu în urma vizualizării unei reclame online, iar 29% în urma vizionării unei reclame la TV.
"Printre răspunsuri regăsim menţionate şi alte medii de promovare, însă cu o influenţă mai redusă asupra deciziei de achiziţie: ziare / reviste (12%); fluturaşi / broşuri publicitare (11%); panouri stradale (7%); radio (6%); alte metode (13%)", susţin autorii sondajului.
Potrivit acestora, publicitatea online "acţionează direct asupra utilizatorului (generând clickuri), amplificând intenţia de cumpărare", dar şi indirect prin direcţionarea acestora către o informare suplimentară asupra produselor sau serviciilor promovate.
Sondajele au fost efectuate la nivel naţional pe pagina de candidaţi BestJobs în ianuarie-februarie 2012, pe un eşantion total de 3.900 respondenţi.
"Acestea fac parte dintr-o serie de sondaje BestJobs ce măsoară opinia utilizatorilor într-o varietate de subiecte legate de locul de muncă, economie, carieră şi stil de viaţă. Aceste sondaje nu sunt ştiinţifice şi reflectă doar opiniile utilizatorilor", a precizat sursa citată.