Românii folosesc în medie doar un prezervativ pe an, de două ori mai puţin decât ungurii şi de şapte ori sub media din Marea Britanie, valoarea totală a pieţei fiind de 10,3 milioane de euro în 2010, potrivit datelor furnizate MEDIAFAX de Reckitt Benckiser, deţinătorul brandului Durex.
Anul trecut s-au vândut 21,6 milioane de prezervative, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent. Astfel, consumul mediu anual în România este de un prezervativ la un locuitor, faţă de 2,45 de bucăţi în Polonia, de două bucăţi în Ungaria şi şapte în Marea Britanie.
Reprezentanţii Durex, brand care are o cotă de piaţă de peste 60%, estimează pentru acest an o creştere cu aproape 9% a vânzărilor de prezervative, la 23,5 milioane de bucăţi.
"Practic, în acest an putem vorbi despre o revenire a pieţei la nivelul anului 2009, după scăderea care a avut loc anul trecut. În iulie şi august se observă o uşoară creştere a pieţei, dar nu putem vorbi de schimbări semnificative pe parcursul anului", a declarat agenţiei MEDIAFAX Alina Lungulescu, director de marketing la Reckitt Benckiser pentru zona Balcanilor.
Piaţa lubrifianţilor sexuali este încă slabă în România, cu 167.000 de unităţi vândute anul trecut, care au însumat 2,3 milioane de lei (540.000 de euro).
"Acesta este un segment cu potenţial şi estimăm o creştere a acestuia în 2011 cu aproximativ 30%", a mai spus Alina Lungulescu.
Durex concurează cu brandul Love Plus, reprezentat pe plan naţional de către firma PSI România, ai cărei reprezentanţi nu au dorit să furnizeze informaţii despre piaţă.