Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 14 nov 2011 - Anul XVI, nr. 269 (4867)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Efecte

Mărirea taxelor de service va trimite în şomaj 15.000 de persoane şi va scumpi RCA şi CASCO

Suplimentarea taxelor pentru acordarea autorizaţiei anuale de funcţionare a atelierelor auto va avea ca efect disponibilizarea a peste 15.000 de angajaţi şi scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO), susţine Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independent (ASSAI).

"Efectele directe ale acestei măsuri aberante vor fi majorarea tarifelor de reparaţii, care va fi suportată de către şoferi, realizarea reparaţiilor în service-uri clandestine, fără garanţie, scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO), închiderea unui număr semnificativ de ateliere auto (peste 2000 de unităţi service) şi creşterea cu cel puţin 15.000 de persoane a numărului de şomeri ", se arată într-o scrisoare deschisă trimisă de ASSAI Guvernului şi Ministerului Transporturilor.

De la 1 octombrie a intrat în vigoare o decizie a Registrului Auto Român (RAR) conform căreia atelierele auto vor plăti taxele anuale de autorizare în funcţie de numărul lucrărilor prestate şi al mărcilor reprezentate, pentru fiecare în parte. Anterior acestei măsuri, proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei.

Noile taxe constau în câte 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară, precum şi 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă.

"Membrii ASSAI au fost stupefiaţi de decizia Registrului Auto Român ca, în plină criză economică, să majoreze taxele de autorizare ale unităţilor reparatoare, noile taxe fiind mai mari acum de 10-20 de ori. Astfel, dacă până în luna octombrie 2011 un service auto achita aproximativ 1.000 de lei pe an pentru autorizare, acum este obligat să achite pentru aceeaşi autorizare taxe ce variază între 11.000 de lei şi peste 20.000 de lei, în funcţie de numărul de mărci auto pentru care solicită autorizarea", au afirmat reprezentanţii asociaţiei.

Potrivit acestora, un atelier auto efectuează aproximativ cinci activităţi pentru 20 de mărci auto.

 

Oficialii ASSAI susţin că în România există peste 4.000 de unităţi service auto clandestine

Oficialii ASSAI susţin că în România există peste 4.000 de unităţi service auto clandestine, care îşi desfăşoară "nestingherit" activitatea, neachitând niciun fel de taxe şi impozite către bugetul de stat.

"În loc ca Registrul Auto Român să îşi trimită inspectorii pe teren pentru a obliga service-urile clandestine să intre în legalitate, să plătească taxe şi impozite, să plătească CAS-ul şi să nu mai angajeze oameni la negru, RAR alege să adopte o măsură care, pe fundalul crizei economice, ar putea duce la dispariţa a jumătate din cele 5.000 de service-uri autorizate din România", se mai arată în scrisoarea deschisă a asociaţiei.

Reprezentanţii Registrului Auto Român au afirmat la începutul lunii noiembrie că suplimentarea taxelor nu ar trebui să influenţeze costul manoperei, RAR considerând nesemnificativă valoarea taxelor aplicate.

"În realitate, costul minimal pe care RAR îl solicită nu poate influenţa preţurile de reparaţii, întrucât ele sunt nesemnificative raportat la un număr minim normal de vehicule reparate pe fiecare marcă. Acordarea autorizaţiei diferenţiată pe mărci şi activităţi va viza îndeosebi calitatea lucrărilor efectuate, asumarea responsabilităţii service-urilor privind activităţile pe care solicită să le desfăşoare şi ordonarea operatorilor din piaţa serviciilor de tip service auto în funcţie de capacitatea tehnologică, numărul de angajaţi şi în nici un caz după ambiţiile personale ale patronilor de ateliere auto", potrivit unui comunicat al registrului.

Reprezentanţii RAR au afirmat că lipsa costurilor diferenţiate pe număr de mărci a dus la apariţia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea din piaţă.

"Au apărut service-uri auto cu 2-3 angajaţi care doresc să desfăşoare activităţi diversificate pentru 15 şi chiar 20 de mărci. Tot piaţa este cea care a demonstrat că service-urile autorizate şi de către producătorii vehiculelor au investit mai mult şi mai eficient în logistică, personal, dispozitive, spaţii şi condiţii de muncă mai bune, decât service-urile independente", au mai spus oficialii RAR.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Mărirea taxelor de service va trimite în şomaj 15.000 de persoane şi va scumpi RCA şi CASCO.
 Vizualizări articol: 1826 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mărirea taxelor de service va trimite în şomaj 15.000 de persoane şi va scumpi RCA şi CASCO0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Ciudat trimis de
(14 nov 2011, 11:06:32
pai daca tot exista mii de service-uri clandestine, de ce nu se baga RAR peste ei ? Multe ar intra in legalitate si ar creste si incasarile. Dar am o intrebare legata de noua taxa - ce face RAR pentru a justifica taxa ? Ce anume servicii ofera ? Nici un astfel de tarif nu poate fi introdus decat pe baze justificate - oferi ceva de banii aia. RAR ce face de acei bani ?
2.   * trimis de
(14 nov 2011, 11:10:20
E toamnă-iarnă
Băsiştii au mâncat fructe , au fermentat şi devin violenţi
Se jură ( pe coada sensibilă a minciunii ) că nu-s impertineţi
Sunt parte din viaţa noastră , aleşi .. ( nepermanenţi )
Şi cu buchetul falimentului .. ne răstoarnă

Politica nu mai e o nobilă aventură , e o cacealma
Ce te face să fii ca un copil martor la un genocid
Ce-şi discută proiecte legislative în orice tabloid
Ce trece peste cadavre pentru un abstract “partid”
Asta a ajuns politica , române , în ţara ta !

Glume afabile , băloşiri ziaristice , şi fals … MULT FALS
Oglinda strâmbă a politicii ne strâmbă viitorul
Suntem o masă de proşti ce ne numim pompos : poporul
Memoria am uitat s-o folosim , am uitat să folosim (şi) umorul
Băsiştii ne-au pregătit ( DEFAPT ) pentru ultimul vals
3.   L-i se rupe.. trimis de
(14 nov 2011, 12:43:53
aia de la rar au dureri in cot de parerile noastre, atata timp cat mergi cu o masina la ei noua cu euro 5 si ei iti spun ca are euro 4 ne dam seama ca rar-ul este o unitate mai tare ca vw sau mercedes sau orice alta firma din lume. taranii aia slinosi de la rar care iau spaga pentru orice si la urma platesti ca boul exact ce taxa vreau ei ar trebui verificati si condamnati pe viata de lege. lege care nu exista in romania.. din pacate...ce pumni in gura le-as da la astiade la rar!!!!
4.   Decizie partial buna.. trimis de
(14 nov 2011, 16:17:02
Decizia nu ar fi atat de aberanta daca s-ar umbla putin la valoarea taxelor. Daca inainte plateai 1000 de lei pe an, sa le mareasca la 2000, ramane o taxa suportabila pt multe service-uri. Insa e aberant sa ceri de la 1000 la 11000 de ron.E un alt exemplu ca statul roman are o placere deosebita de a da romanilor in cap. De ce cred ca exista si ceva bun in decizia aceasta? Cunosc un service unde repara impecabil masini germane. Insa cunosc cazuri cand s-au dus oameni cu Fiat-uri, cu Matiz-uri, iar mecanicii respectivi au distrus masinile.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei