Românii intenţionează ca în următoarele şase luni să cheltuiască mai puţin pe haine, dar nu vor să reducă bugetul alocat pentru produsele alimentare, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Winkle.
Studiul, realizat în 12 ţări, arată că în Canada, Australia sau Marea Britanie majoritatea populaţiei consideră consultarea unui medic ca fiind prima variantă atunci când au o problemă de sănătate, în schimb doar 23% dintre români consideră medicul prima opţiune.
Un procent mai mare (30%) preferă să consulte un prieten sau o cunoştinţă care are simptome similare şi să folosească tratamente alternative.
În privinţa cheltuielilor pentru următoarele şase luni, românii au spus că intenţionează să aloce mai puţin pentru cumpărarea de haine, intenţie apropiată faţa de cea a consumatorilor din Germania şi Olanda.
În ceea ce priveşte cheltuielile cu mâncarea, un procent redus dintre români intenţionează să îşi micşoreze bugetul (14%), situaţie similară cu cea din Brazilia, China, Canada sau SUA.
Doar 5% dintre germani vor să cheltuiască mai puţin pe mâncare în următoarele şase luni.
Românii sunt cei mai predispuşi la consumul pe termen scurt, comparativ cu restul statelor analizate. Astfel, dacă românii ar avea de ales între un minut în care ar putea lua gratis dintr-un magazin tot ce vor şi a primi în fiecare zi timp de un an orice cantitate doresc dintr-un singur produs ales, 41% ar prefera prima variantă.
În urma românilor se situează olandezii, dintre care 33% ar alege un minut de "cumpărături gratis". La polul opus, doar 13% din germani ar alege prima opţiune, în timp ce restul de 87% ar prefera să primească gratis un anumit tip de produs un an.
O trăsătură comună pentru toate cele 12 ţări în care a fost realizat studiul este afirmaţia "a pierde bani este ca şi cum aş pierde pe cineva drag".
În comparaţie cu celelalte ţări, un procent mai mic din populaţia României consideră că serviciile şi tarifele oferite de bănci sunt corecte şi justificate şi au încredere în banca cu care lucrează.
Mai mult de o treime dintre români (35%) - al doilea procentaj în rândul celor 12 state analizate după Franţa (36%) - vor să scadă cheltuielile de transport în următoarele şase luni. Aproape jumătate intenţionează să menţină acelaşi nivel, iar restul de 17% să crească fondurile alocate în acest scop.
Românii conduc clasamentul celor 12 ţări în privinţa procentajului de populaţie care intenţionează să diminueze cheltuielile pentru asigurări, cu 44%, fiind urmaţi de brazilieni (42%) şi ruşi (38%).
Mai mult de jumătate dintre românii consultaţi, respectiv 51%, intenţionează să taie în următoarele şase luni din cheltuielile pentru produse electronice, un nivel destul de ridicat, apropiat de Canada (55%), SUA (54%) şi Franţa (52%).
În privinţa reducerii cheltuielilor pentru comunicaţii mobile, românii cu 28% se situează aproape de germani (29%), olandezi (27%) şi americani (27%). În timp ce 60% dintre români intenţionează să-şi menţină cheltuielile pe acest segment, 12% vor să le majoreze.
Cu operaţiuni în Olanda, Marea Britanie şi Canada, Winkle a intrat recent şi pe piaţa românească.
(22 oct 2011, 23:08:25
Criza se reeditează ! se simte !
Politica ,, strângeţi cureaua ’’ ghilotinează
Exact ce trebuie stimulat , cine minte ?
Mai grav decât criza e-un curent de neîncredere
Şi asta va genera mişcări anarhice
Fiindcă ,, sistemul ’’ nu vrea să se astâmpere
Atrage ( inevitabil ) juguri prozaice
Executivul execută ordinile piratului
Piratul e-n genunchi în faţa licuriciului
Românii jelesc la capătul patului
Decesul vieţii lor şi celednicii FMI-ului