Un kilometru de drum finanţat din fonduri europene costă între 1,7 milioane de euro şi 4,4 milioane de euro, potrivit unui raport privind stadiul absorbţiei fondurilor structurale, dat publicităţii miercuri de Institutul pentru Politici Publice (IPP).
"Nu există o viziune integrată privind finanţarea sectorului de transport, singurul domeniu atractiv pentru Guvern fiind cel al infrastructurii rutiere şi feroviare. Prin lipsă de viziune dorim să ne referim la finanţarea secvenţială a unor tronsoane de drum care nu sunt nici măcar cele mai tranzitate din România. Românii trebuie să ştie că un kilometru de drum din bani europeni costă în România între 1,7 milioane de euro şi 4,4 milioane de euro", arată IPP în raport.
Potrivit autorilor raportului, cea mai mare sumă a fost atrasă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, respectiv peste 600 de milioane de euro.
"În valoare absolută, la nivelul întregului program, cele mai mari proiecte câştigate sunt cele ce vizează construcţia Autostrăzii Arad - Timişoara, cu peste 126 de mii de euro, reabilitarea DN6 Alexandria-Craiova, cu aproape 125 de mii de euro şi reabilitarea DN24, limita de judeţ Galaţi-Vaslui-Crasna şi DN24B Crasna-Albiţa cu 88 de mii de euro", se mai arată în raportul citat.