Ministrul Muncii, Sulfina Barbu, a spus că luni sau marţi va deveni operaţional serviciul call center din Spania unde cetăţenii români pot sesiza toate problemele cu care se confruntă.
Ministrul a declarat că există un comitet interministerial care analizează în fiecare semestru, de două ori, odată în România şi o dată în Spania, implementarea măsurilor.
"Am reuşit să obţinem un lucru important şi anume că membrii familiilor cetăţenilor români care au drept de muncă în Spania pot merge să muncească acolo fără un drept de muncă special", a spus Sulfina Barbu.
Ministru a precizat că luni sau marţi, în această săptămână, va deveni operaţional call center-ul din Spania unde cetăţenii români pot trimite întrebări sau sesizări privind toate suspiciunile de încălcare a drepturilor lor.
"15 oameni dintr-un comitet complex analizează şi dau răspunsurile în timp. Elaborăm şi un ghid pentru toţi românii din Spania pentru a le arăta care le sunt drepturile, acesta fiind construit pe principalele probleme ridicate de românii din Spania", a mai spus Sulfina Barbu.
Aceasta a adăugat că aşteaptă ca şi relaţiile bilaterale cu Spania să fie la fel de bune şi şi-a exprimat speranţa ca în octombrie să aibă o întâlnire cu autorităţile din această ţară.
"Sper ca în octombrie să ne întâlnim. Vom stabili de comun acord, aşteptăm pe canale diplomatice răspuns de la autorităţile din Spania", a mai spus ministrul Muncii.