Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 12 sep 2011 - Anul XVI, nr. 215 (4813)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Dictare la liceu, alfabetizare în înţelegerea textului la gimnaziu şi lectură la clasele I-IV

Liceeni vor da dictări pentru "consolidarea scrierii ortografice", elevii din gimnaziu vor avea la lecţiile de limba română "alfabetizare" în înţelegerea textului, iar la clasele I-IV a fost introdusă oră de lectură în orar.

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeiu, a anunţat, duminică, mai multe măsuri pentru îmbunătăţirea procesului educaţional şi reducerea "analfabetismului funcţional", respectiv dictare la liceu, alfabetizare în înţelegerea textului la gimnaziu şi lectură la ciclul primar.

"Pentru reducerea analfabetismului funcţional trebuie îmbunătăţirea competenţelor de lectură. Prin aceste măsuri impunem o intervenţie imediată şi unitară la nivelul întregului sistem, având beneficiari toţi elevii", a spus ministrul Daniel Funeriu.

Concret, la clasele I-IV se introduce oră de lectură distinctă în orar, cu activităţi specifice elevilor de clasa întâi şi a II-a. Pentru clasele V-VIII, la orele de limba română sunt alocate minim două secvenţe în structura lecţiei pentru alfabetizare în înţelegerea textului.

În toate ariile curriculare se introduc din acest an secvenţe care vor duce la alfabetizare în înţelegerea textului specific. De asemenea, a fost introdusă obligativitatea "momentului ortografic", inclusiv la clasele de liceu, a mai spus Funeriu.

Secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Oana Badea, a precizat că "moment ortografic" în liceu înseamnă că elevii vor da dictări pentru consolidarea scrierii ortografice. În plus, alfabetizarea în înţelegerea unui text se referă la explicarea unor noţiuni pe care elevii nu le înţeleg.

"Spre exemplu, la geografie, fizică sau chimie. Degeaba încearcă profesorul să predea anumite noţiuni, dacă elevul nu are cunoştinţele de bază. La geografie, nu ştiu să citească o hartă. Atunci va fi ajutat, alfabetizat pentru înţelegerea textului, şi la gimanziu, dar şi la liceu", a explicat Oana Badea.

Ea a mai spus că pentru alfabetizarea în înţelegerea textului sunt pregătiţi zeci de formatori.

Ministrul Educaţiei a mai spus că o altă măsură specifică anului şcolar viitor vizează transformarea evaluării într-un instrument standardizat, cu scopul de orientare şi optimizare a învăţări.

Astfel, la începutul anului şcolar, după două săptămâni de recapitulare, la disciplinele indicate în foaia de parcurs, elevii vor susţine o evaluare iniţială, a cărei structură unitară va fi asigurată de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, a precizat ministrul Educaţiei.

El a adăugat că obiectivele acestei evaluări sunt optimizarea predării şi învăţării în funcţie de nivelul constatat şi reprezintă, de asemenea, un prim pas spre personalizarea învăţării.

Rezultatele acestor evaluări nu sunt publice şi nu duc la ierarhizarea elevilor sau a claselor, ele fiind oarecum ierarhizate.

"Accentuez aici importanţa acestor evaluări în ceea ce-i priveşte pe elevii de clasa a XI-a şi a XII-a, în vederea examenului naţional de bacalaureat. Pentru aceşti elevi, rezultatele evaluării se vor regăsi în fişe standardizate ale elevului, semnate de profesori, diriginte şi director şi luate la cunoştinţă de părinte sau tutore. În această fişă se vor regăsi eventualele elemente de risc în vederea bacalaureatului şi mijloacele de adaptare a programului de învăţare pentru creşterea şanselor la bacalaureat. Astfel dimensionăm corect relaţia părinte-elev-profesor. De asemenea astfel ne propunem să eliminăm iluzia că bacalaureatul poate fi luat de oricine, oricum", a mai spus ministrul Daniel Funeriu.

Elevii vor fi evaluaţi la toate disciplinele după două săptămâni de recapituale, iar rezultatele testelor vor fi transmise de către diriginţi fiecărui părinte şi trecute în "foaia de parcurs", potrivit unei note transmise de Ministerul Educaţiei unităţilor de învăţământ.

La sfârşitul anului, elevii vor susţin un nou test similar celui din septembrie, iar rezultele vor fi trecute în aceeaşi fişă de parcurs şi vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. Tot în foaia de parcurs vor fi înregistrate absenţele.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Dictare la liceu, alfabetizare în înţelegerea textului la gimnaziu şi lectură la clasele I-IV.
 Vizualizări articol: 698 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dictare la liceu, alfabetizare în înţelegerea textului la gimnaziu şi lectură la clasele I-IV0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei