Cursurile anului şcolar 2011 - 2012 încep în 12 septembrie, evaluarea reală a elevilor va avea loc în primele săptămâni, iar o săptămână din aprilie 2012 va fi dedicată educaţiei non formale, a anunţat ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
"Noutatea incontestabilă pentru anul de învăţământ 2011-2012 este aceea că se schimbă consensual şi radical structura şi mentalitatea construcţiei structurii anului şcolar. Structura anului şcolar a fost aprobată, astfel că elevii vor veni la cursuri din 12 septembrie", a declarat, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
Acesta a anunţat şi o altă noutate, cea privind săptămâna "Şcoala altfel".
Săptămâna «Şcoala altfel»
"Avem o mare noutate, respectiv săptămâna «Şcoala altfel», în săptămâna 2 - 6 aprilie, în care se vor desfăşura activităţi de educaţie non formală, sport, olimpiadele şcolare. Este un efort din a face şcoala mai atractivă. Este un început în a face şcoala mai atractivă", a spus Daniel Funeriu.
Potrivit ministrului, un pas extrem de important este declanşarea procesului de standardizare a evaluării.
"Avem o mare problemă cu evaluarea. Mulţi părinţi au fost şocaţi să vadă că au elevi cu media de 8,50 - 9,00, dar la bacalaureat au luat 2 sau 3. De ce? Pentru că avem de multe ori o problemă cu supra evaluarea, de multe ori cu discrepanţa dintre şcolile dintr-un anumit mediu. Apar notele diferite. Apoi, odată cu schimbarea standardizării trebuie să schimbăm mentalitatea evaluării, mentalitatea în care o notă este percepută ca o ghilotină. O notă nu este o ghilotină care cade, nu este o sentinţă, o notă trebuie să aibă caracterul mai mult de îndrumare, caracter proactiv care să ajute elevul şi profesorul în definirea unui parcurs individualizat", a explicat Funeriu.
Ministrul a spus că un prim pas în acest sens va fi acela că va exista un proces în care dascălii vor face evaluările iniţiale în funcţie de care vor trebui să definescă un parcurs individualizat al fiecărui elev, al fiecărei clase.
"Un profesor va trebui să predea altfel când ştie că merge la o clasă care este peste medie. Un profesor va trebui să se gândească de două ori atunci când predă derivate şi integrale. El va face o serie de exerciţii complexe într-o clasă care are un nivel ridicat sau cu un anumit grup de elevi şi va trebui să predea altfel într-o clasă în care nivelul este mai scăzut. Aici este important ca elevul să rămână cu o idee despre o derivată, să înţeleagă anumite fenomene, anumite lucruri care sunt utile. Acest tip de predare este un pas înainte", a declarat ministrul.
Schimbarea în anul şcolar viitor privind modul de acordare a gradaţiilor de merit
Totodată, acesta a făcut referire şi la schimbarea în anul şcolar viitor privind modul de acordare a gradaţiilor de merit.
"Se plâng profesorii că gradaţia de merit, 25% din salariu - lucru mare, era dată pe criterii care nu reflectau calitatea pregătirii. Mergeai cu teancul de diplome şi gata. Bun, acum lucrurile se schimbă. Gradaţia de merit se va da pe calitatea muncii efective la clasă, nu pe un teanc de diplome, uneori fără relevanţă. Să fim bine înţeleşi", a mai spus Funeriu.
Un alt obiectiv pentru anul şcolar viitor vizează reducerea învăţământului paralel la gimnaziu, mergând înspre eliminarea lui acolo unde nu este posibil.
Ministrul a felicitat public sindicatele, pe cei 1.400 de profesori, angajaţi ai MECTS, care au redactat împreună peste 80 de metodologii care reprezintă o schimbare radicală, dar consensuală a sistemului de educaţie.
"Primele drafturi au fost redactate la nivelul inspectoratelor de cei mai buni profesori din judeţ. Apoi, a existat o rundă de consultări foarte benefică cu partenerii MECTS - ONG, asociaţii profesionale - pentru că ei sunt cei cărora le pasă de sistem. O nouă rundă de dialog a fost cu sindicatele, cu care am avut o colaborare tehnică foarte bună şi le mulţumesc foarte mult. Anul şcolar va începe sub auspiciile lor. Pentru prima dată, reforma nu mai vine prin fax de la MECTS în şcoală, cadrele didactice au fost şi vor fi parte a acestei schimbări. Este o schimbare de mentalitate. Practic, din acest moment, celor care nu sunt obişnuiţi cu lumina şi transparenţa şi pescuiesc în ape tulburi le spun că implementarea legii educaţiei este ireversibilă. Fac şi un apel politic, la început de an şcolar, pentru asigurarea stabilităţii legii educaţiei care a început să producă efecte pozitive după cum se vede", a conchis ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
(20 aug 2011, 12:52:45
Nici acum reforma esentiala a invatamantului preuniversitar nu incepe cu predarea modernizata, cu invatarea orientata si abia apoi cu evaluarea. Aceasta din urma se aplica defectuos, dlui ministru lipsindu-i experienta. Pe parcursul anului scolar, prin aplicarea ciuntita a schemelor explicative logice ale unitatilor de continut la mai toate disciplinele se pot aplica doar BATERII DE TESTE DE EVALUARE FORMATIVA,la EVALUARILE PROPUSE DE MECTC sunt construite TESTE DE EVALUARE SUMATIVA.Diferentele sunt mari si rezultatele pe masura.Curricula majoritatii disciplinelor scolare este execrabila,veche si depasita, rezultate din reduceri succesive efectuate de persoane impotente intelectual in domeniu.Strategiile formative nu se pot aplica corespunzator din lipsa mijloacelor didactice necesare.Elevii nu depun nici un minim efort pt pregatirea lor corespunzatoare, calitatea majoritatii personalului didactic iesit de pe bancile universiv.dupa 2000 este deplorabila.Instructia si educatia nu merg mana in mana. Noul curriculum se va aplica mult prea tarziu, fara fonduri pt formarea adaptata a personalului didactic.Mergeti,dle ministru impreuna cu intregul echipaj al ministerului cate 4-6 ore /pe sapt intre elevi.Veti intelege mai rentabil ceea ce se intampla acolo jos unde deciziile ministerului nu-si gasesc adecvata lor aplicare. Mai faceti curatenie si reinnoiti si aparatul ministerului si primeniti mintile inspectorilor generali si adj cat si pe cele ale inspectorilor. Din start va spun ca invatamantul nu mai are sanse de redresare.Hai la treaba!!!