Comitetul de coordonare a activităţii sistemului pentru apeluri de urgenţă 112 a hotărât crearea unui grup de lucru care va stabili măsurile tehnice necesare pentru reducerea numărului ridicat de apeluri abuzive, care au ajuns la 75% din total, a anunţat Ministerul Comunicaţiilor.
Decizia a fost luată în urma unei şedinţe a Comitetului naţional de coordonare a activităţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), desfăşurată ieri la sediul Ministerului Comunicaţiilor.
"Ca urmare a numărului ridicat de apeluri abuzive către serviciul 112, în proporţie de 75%, Comitetul SNUAU a hotărât crearea unui grup de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului Comunicaţiilor, Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerului Sănătăţii, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi Ministerului Justiţiei, care să stabilească măsurile tehnice necesare pentru descurajarea unor astfel de practici", se arată într-un comunicat al ministerului remis MEDIAFAX.
Membrii Comitetului SNUAU au discutat şi despre posibilitatea utilizării serviciului 112 de către persoanele cu dizabilităţi, precum şi despre identificarea unei soluţii de colaborare cu Inspectoratul General de Poliţie pentru Protecţia Animalelor (IGPPA) în ceea ce priveşte serviciile de urgenţă.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este operatorul SNUAU, cunoscut şi sub denumirea serviciul de urgenţă 112.
SNUAU a fost lansat la nivel naţional în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.