Toate documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătăţii, printre care certificatele de conformitate, care atestă obţinerea titlului de medic şi adeverinţele de abilităţi, vor fi eliberate, din septembrie de Direcţiile de Sănătate Publică (DSP).
Ministerul Sănătăţii a anunţat, ieri, într-un comunicat de presă, că a simplificat modul de eliberare a documentelor necesare activităţii personalului medical şi a eficientizat sistemul circuitului documentelor.
Astfel, certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic, medic dentist, farmacist, medic specialist sau primar, adeverinţele de abilităţi dobândite, care până în 1 septembrie erau eliberate numai de către Ministerul Sănătăţii, pot fi solicitate de la această dată la direcţiile de sănătate publică.
Ministerul Sănătăţii primea şi elibera anual zeci de mii de acte de acest fel. Din 1 septembrie acestea vor fi depuse la DSP, unde sunt verificate şi apoi trimise la MS. Adeverinţele sau certificatele sunt retrimise, după confirmare, la Direcţiile de Sănătate Publică, de unde sunt ridicate de cei care le-au cerut, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Ministrului Sănătăţii, Oana Grigore.
Ea a mai spus că angajaţii MS desemnaţi pentru aceste acţiuni erau blocaţi din cauza dosarelor incomplete sau greşite aduse de către medici, asistenţi farmacişti sau dentişti. Din 1 septembrie toate dosarele sunt verificate la nivelul Direcţiilor de Sănătate Publică.
Conducerea Ministerului Sănătăţii a precizat că măsura vine în sprijinul medicilor, farmaciştilor şi asistenţilor medicali, care sunt scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune sau a ridica actele necesare activităţii lor.
Certificatele, emise în 30 de zile
Direcţiile de Sănătate Publică preiau solicitările privind eliberarea diverselor documente, după verificarea actelor depuse, urmând să fie înregistrate numai dosarele care conţin documentaţia completă. Dacă dosarul este transmis prin poştă Direcţiei de Sănătate Publică, acesta este înregistrat şi verificat. În cazul în care dosarul este incomplet, DSP comunică solicitantului, în cinci zile lucrătoare, actele suplimentare care trebuie depuse.
Dosarele complete vor fi transmise Ministerului Sănătăţii, prin poşta militară, în termen de cinci zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, Direcţia de Sănătate Publică va solicita consultanţă direcţiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii, telefonic sau prin poşta electronică.
În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătăţii vor fi emise certificatele solicitate şi comunicate documentele Direcţiilor de Sănătate Publică.
Documentele emise de Ministerul Sănătăţii vor fi înregistrate la DSP în registre speciale şi eliberate titularilor sau împuterniciţilor acestora, pe bază de semnătură.
Potrivit Ministerului Sănătăţii, în premieră, au fost acordate şi sancţiuni pentru angajaţii care întârzie lucrările. Astfel, în cazul în care dosarele cu documente sunt transmise incomplet, Ministerul Sănătăţii va propune sancţionarea persoanelor vinovate, responsabililor la nivelul DSP şi directorului executiv cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 - 20 la sută pe o perioadă de până la trei luni.
Pe site-ul Ministerului Sănătăţii şi al Direcţiilor de Sănătate Publică sunt afişate toate detaliile care vizează noile măsuri.