Autospeciale şi echipamente ale IGSU scoase din funcţiune, dar şi alte bunuri, inclusiv cele din rezervele Ministerului Administraţiei şi Internelor, ar putea fi transmise serviciilor judeţene sau altor instituţii publice, fără plată, potrivit unui proiect de hotărâre.
În nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Administraţiei şi Internelor se arată că Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) urmează să renunţe la unele autospeciale şi echipamente vechi.
În acest sens, serviciile judeţene pentru situaţii de urgenţă Covasna şi Harghita și-au exprimat dorinţa de a primi, fără plată, aceste bunuri, având în vedere necesitatea dotării şi eficientizarea activităţii lor.
Astfel, în Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, precum şi a celor scoase din rezervele proprii, aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, se adaugă articolul 41 indice 1, ce prevede că "bunurile care nu au fost valorificate prin procedurile prevăzute la art. 6 pot fi transmise fără plată la alte instituţii publice sau la unităţi de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, în condiţiile legii".
Acest lucru s-ar întâmpla la solicitarea administraţiei publice locale.
"Publicitatea în vederea transmiterii fără plată a bunurilor scoase din funcţiune se realizează de către ordonatorul de credite care are în administrare respectivele bunuri", se arată în proiectul de HG.
Proiectul de act normativ va fi în dezbatere publică până în 9 septembrie.