Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat, ieri, la începutul şedinţei Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
"Singura controversă referitor la brandul României este cea legată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta şi logoul unei firme de transport din Marea Britanie", a spus Udrea.
Ea a adăugat că i-a rugat pe reprezentanţii THR-TNS să explice Consiliului de Brand cum a fost creat izotipul.
"Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide noi aşa vom proceda", s-a adresat Udrea repreztanţilor Consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu şi Nicu Rădulescu.
Ea a mai spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituţia nu va plăti banii prevăzuţi în contract.
"Toată această controversă a avut şi efecte pozitive. S-a făcut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, dacă ar fi fost să o plătim", a spus Udrea, după care a părăsit sala, lăsându-i pe reprezentanţii Consiliului de Brand să analizeze problema.
Consiliul de Brand s-a reunit ieri la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.
Flutur: România nu ar trebui să renunţe la frunza din identitatea vizuală a brandului turistic
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, ieri, înaintea şedinţei Consiliului de Brand, din care face parte, că România nu ar trebui să renunţe la frunza din identitatea vizuală a brandului şi ar trebui să fie mult mai ofensivă în promovarea turismului.
"De ce să renunţăm? Noi, românii, ne tăiem mereu singuri craca", a spus Flutur întrebat de presă dacă România ar trebui să renunţe la frunza din brandul turistic.
Udrea: MDRT poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetarea aferentă brandului, nu şi pentru creaţie
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea.
Ea spune, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii.
Până în prezent, foarte multe firme s-au arătat interesate să folosească acest brand şi în foarte scurt timp logo-ul va putea fi văzut pe etichetele multor produse, spune ministrul.