Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, a acuzat, ieri, ministerele Sănătăţii, Muncii şi Educaţiei că nu au depus nici o cerere de rambursare pentru fonduri europene la Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, unde sunt alocate 130 milioane euro pentru 2007-2010.
Blaga a declarat, în cadrul comitetului pentru monitorizarea absorbţiei fondurilor comunitare, desfăşurat la Palatul Victoria, că Programul Operaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative se adresează în special Ministerului Sănătăţii, Ministerului Muncii şi Ministerul Educaţiei.
"Până în prezent, nu a fost depusă nici o cerere de rambursare. Deci, asta e situaţia. Numai pentru descentralizare ministerele au la dispoziţie 64,603 milioane euro. Nu-i nevoie de ei aici, îi dau înapoi mâine dimineaţă", a spus ministrul Administraţiei şi Internelor.
Blaga a precizat că până în prezent, în cadrul programului, Ministerul Sănătăţii a depus 6 proiecte, Ministerul Muncii alte 6, iar Ministerul Educaţiei 9 proiecte, toate în valoare de 48 milioane euro.
Ministrul Administraţiei şi Internelor a mai arătat că Ministerul Sănătăţii a mai depus o cerere de finanţare, iar Ministerul Muncii alte trei astfel de cereri, în valoare totală de 8 milioane de euro, în timp ce Ministerul Educaţiei nu a depus nicio cerere de finanţare până la această dată.
În cadrul Programului, au fost încheiate 184 de contracte de finanţare în valoare de 57 milioane euro, fiind efectuate plăţi în sumă de 4,254 milioane euro.
Blaga a precizat că, în cadrul programului privind facilitatea Schengen, România va atrage integral suma alocată, de 602,4 milioane euro, dintre care 133 milioane euro sunt alocate Ministerului Finanţelor.
Potrivit ministrului, au fost demarate licitaţii în valoare de 477,295 milioane euro, rezultând o economie de 107,8 milioane euro, care va fi realocată la rectificarea bugetară. Plăţile efectuate în cadrul programului se ridică la 131 milioane euro, respectiv 36% din valoarea totală, iar până la sfârştiul anului vor fi încheiate.