Două blocuri de locuinţe contractate în perioada 1992-1995 şi pe care instanţa a obligat Primăria Suceava să le construiască au fost finalizate de municipalitatea suceveană, iar proprietarii vor trebui să achite diferenţe de costuri cuprinse între 10.000 şi 40.000 de euro.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că cele două blocuri începute din 1992 cu apartamente contractate de diverse persoane la fosta Regie Autonomă de Gospodărire Comunală şi Locativă (RAGCL) Suceava au fost finalizate, transmite corespondentul MEDIAFAX.
El a spus că Primăria Suceava a fost obligată de instanţă să finalizeze construcţia celor două blocuri, iar investiţia a costat municipalitatea şapte milioane de lei.
Apartamentele din cele două blocuri au fost contractate de proprietari între anii 1992-1995 de la fosta RAGCL Suceava, activitatea de construcţii a acesteia fiind preluată de o firmă care a intrat în faliment, iar lucrările de construcţie nu au mai fost continuate.
Persoanele care au încheiat contracte şi care au şi achitat, parţial sau total, preţul apartamentelor au cerut Primăriei să continue lucrările, dar aceasta a refuzat motivând că nu are bază legală, iar ulterior, după ce proprietarii au acţionat în instanţă, Primăria a fost obligată să finalizeze construcţiile.
Primarul Sucevei a arătat că, în prezent, se face o evaluare a apartamentelor respective şi care este echivalenţa sumelor achitate la vremea respectivă de persoanele care au încheiat contracte.
El a spus că din primele evaluări se constată că, pentru a intra în posesia apartamentelor, proprietarii vor trebui să mai achite între 10.000 şi 40.000 de euro, în funcţie de cât au plătit la vremea respectivă.
"Cei care au avut contracte nu au de plătit decât diferenţa", a spus Lungu, care a menţionat că mai sunt şi persoane care aveau încheiate doar pre-contracte, iar dacă nu sunt de acord cu suma stabilită se pot adresa instanţelor de judecată.