Ministerul Educaţiei a apelat în nouă situaţii la subiectul de rezervă din cauza unor probleme tehnice legate de conectarea la internet, în prima zi a probei de evaluare a competenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat, toţi profesorii fiind prezenţi la acest test.
Conform calendarului stabilit de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), ieri, în prima zi a probei de evaluare a competenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat 2010, au fost prezenţi 45.169 din totalul de 47.619 de elevi care ar fi trebuit să fie prezenţi, absenţii urmând să fie reprogramaţi.
Potrivit unui comunicat al MECTS, proba de ieri s-a desfăşurat în condiţii normale, fără evenimente deosebite.
"Din totalul de 1.410 unităţi de învăţământ liceal care organizează această probă, 1.349 au descărcat subiectele, potrivit normelor stabilite de Consiliul Naţional de Evaluare şi Examinare. Celelalte 61 de centre nu au avut candidaţi repartizaţi pentru această zi. S-au înregistrat zece situaţii speciale în opt judeţe, respectiv Argeş, Caraş-Severin, Constanţa, Dolj, Vaslui, Vrancea, Timiş şi Suceava şi Bucureşti. Cu excepţia cazului din judeţul Suceava, unde începerea probei a fost decalată cu 30 de minute până la remedierea disfuncţionalităţii, în celelalte situaţii s-a apelat la subiectele de rezervă offline din cauza unor probleme tehnice legate de conectarea la internet", precizează MECTS.
Pentru azi, sunt planificaţi la examen 46.072 de candidaţi în 1.251 de unităţi de învăţământ.
Pentru restul perioadei, calendarul prevede că în 21 aprilie să fie prezenţi 40.457 de candidaţi, în 22 aprilie - 30.876 de candidaţi, în 23 aprilie - 20.593 de candidaţi, 26 aprilie - 12.380 de candidaţi, în 27 aprilie - 7.693 de candidaţi, în 28 aprilie - 4.272 de candidaţi şi în 29 aprilie - 2.207 de candidaţi.
Potrivit MECTS, 114 elevi au solicitat recunoaşterea sau echivalarea probei, întrucât deţin un certificat de competenţă digitală ECDL, în conformitate cu normele stabilite de MECTS.
Proba D se desfăşoară în laboratoarele de informatică din unităţile de învăţământ liceal începând cu ora 13.00 şi presupune două etape, ce cumulează maximum 90 de minute ca timp de lucru, rezolvarea unor sarcini de lucru referitoare la domeniul "Mijloace moderne de comunicare. Reţeaua Internet". Durata acestei etape este, de regulă, de 15 minute, dar nu poate depăşi 30 minute.
Candidaţii au de rezolvat un număr de aproximativ 16-17 de itemi, ce vizează competenţe din următoarele domenii: "Concepte de bază privind sistemele de calcul", "Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor/sisteme de operare", "Procesoare de texte", "Procesoare de calcul tabelar", "Prezentări", "Baze de date" şi "Mijloace moderne de comunicare. Reţeaua Internet (HTML)".
Rezultatul obţinut de fiecare candidat nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. În funcţie de punctajul obţinut, se va stabili nivelul de competenţă digitală a candidatului, după cum urmează: utilizator începător (0-25 puncte), utilizator de nivel mediu (26-50 puncte), utilizator avansat (51-74 puncte) şi utilizator experimentat (75-100 puncte).
Rezultatele finale se comunică după ultima zi de examen. Un elev care nu se prezintă la probele orale poate participa la probele scrise, însă nu poate promova examenul de bacalaureat.
Sindicatele din Educaţie au susţinut că au fost profesori care nu s-au prezentat la proba bacalaureatului de competenţe digitale începută ieri.