Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au lansat, ieri, campania de informare „VIZĂ PENTRU SUA” despre procedura de solicitare a unei vize temporare pentru Statele Unite, demers ce sprijină îndeplinirea criteriilor tehnice de către România pentru acceptarea în programul Visa Waiver.
Campania are ca obiectiv explicarea modului în care cetăţenii români pot demonstra în cadrul interviului cu ofiţerul consular al Ambasadei SUA legăturile puternice care îi vor determina să revină în ţară la finalul perioadei oficiale de şedere în Statele Unite.
Campania este organizată pe trei componente: online, media şi comunicare directă cu membrii comunităţii româneşti din SUA. Ea este compusă din mai multe elemente vizuale, care vor fi făcute cunoscute publicului larg prin intermediul MAE, al Ambasadei SUA la Bucureşti, al unor instituţii de presă, al Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi prin intermediul Ambasadei şi a consulatelor României în Statele Unite ale Americii.
Campania de informare este concepută astfel încât: să prezinte acele informaţii care îi pot ajuta pe cetăţenii români să înţeleagă procedura de solicitare a vizelor şi principiul care stă la baza evaluării individuale a fiecărei solicitări depuse la Consulatul american; să îi încurajeze pe candidaţi să-şi facă evaluarea personală în funcţie de criteriile din legislaţia americană, care sunt prezentate pe site-urile MAE şi ale Ambasadei SUA (prin această autoevaluare, şansele de a completa un dosar de viză credibil cresc); să explice conceptul “legăturilor puternice cu ţara” care joacă un rol esenţial în evaluarea unui candidat; să explice de ce un candidat care a fost respins are nevoie să îşi îmbunătăţească dosarul de viză înainte de a-l depune din nou. O recomandare comună din această campanie este ca persoanele care au primit un răspuns negativ la solicitarea de viză să revină cu o nouă cerere doar când pot îndeplini condiţiile de obţinere a vizei.
Componenta principală a campaniei este secţiunea cu informaţii de pe pagina de internet a MAE dedicată acestei campanii – www.mae.ro, VIZĂ PENTRU SUA. Cetăţenii români vor fi direcţionaţi către această secţiune prin intermediul unui banner online plasat pe paginile de internet ale 22 de instituţii de presă, cu ajutorul unui spot video şi al unui spot radio, pentru care MAE a obţinut de la Consiliul Naţional al Audiovizualului dreptul de a fi difuzate în regim de gratuitate. MAE a beneficiat de sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru realizarea spotului video şi de cel al Radio România Actualităţi pentru realizarea spotului audio.