Parchetul Curţii de Apel Iaşi i-a pus oficial sub acuzare, ieri, pe cei doi administratori ai firmei VALCRIS Trans, proprietarii microbuzului implicat în accidentul feroviar de la Scânteia, în care au murit 14 persoane, ei fiind informaţi că s-a început urmărirea penală împotriva lor.
Ieri, administratorii Constantin Scântei şi Ionel Dumitriu, în prezenţa avocaţilor lor, au fost încunoştiinţaţi de procuror de faptul că s-a început urmărirea penală împotriva lor pentru infracţiunile de fals, uz de fals şi nerespectarea regimului transportului rutier public, au comunicat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.
Parchetul Curţii de Apel Iaşi a încetat cercetările faţă de şoferul microbuzului Petrişor Apostu, implicat în accidentul feroviar soldat cu victime, întrucât bărbatul a decedat.
Reprezentanţii Autorităţii Rutiere Române Iaşi au confirmat că SC Izvoraş SRL şi SC VALCRIS Trans SRL au acelaşi administrator, respectiv pe Ionel Dumitriu. Microbuzul implicat în accidentul feroviar deşi era al VALCRIS, şoferul Apostu a circulat, în 14 august, pe traseul pe care avea licenţa societatea Izvoraş.
Parchetul Curţii de Apel Iaşi dispusese începerea urmăririi penale faţă de Petrişor Răzvan Apostu, pentru ucidere din culpă (articolul 178, alineatele 2 şi 5, Cod penal).
Decesul învinuitului determină încetarea urmăriri penale, potrivit procedurii.
Potrivit investigaţiilor, vineri, 14 august, la ora 14.15, învinuitul Petrişor Apostu, în vârstă de 26 de ani, conducătorul microbuzului VW LT-2003, cu număr de înmatriculare IS-05-EEM, având 15 călători, s-a angajat în traversarea căii ferate la trecerea de nivel din comuna Scânteia, judeţul Iaşi, "ignorând semnalele luminoase şi acustice ale sistemelor de semnalizare".
Microbuzul a fost izbit de trenul accelerat, care circula pe ruta Braşov-Ploieşti Sud-Bârlad-Iaşi, numărul 14.0503, condus de mecanicul Vasile Buda, aparţiândn SC Regiotrans SA Braşov.
În urma impactului, au decedat 13 călători - cinci bărbaţi, şapte femei şi un copil -, iar şoferul Apostu şi doi călători bărbaţi au suferit leziuni grave, care au impus spitalizarea lor.
Microbuzul a fost distrus în totalitate, însă instalaţiile de semnalizare ale căii ferate nu au fost avariate.
Astfel, Parchetul Curţii de Apel Iaşi a început cercetările pentru ucidere din culpă (articolul 178, alineatele 2 şi 5 Cod penal), neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă (articolul 273 Cp) şi pentru accident şi catastrofă de cale ferată (articolul 277 Cp).
"Din primele cercetări a rezultat că Petrişor Răzvan Apostu nu a oprit microbuzul la trecerea de nivel de cale ferată, nu s-a asigurat, deşi existau indicatoare rutiere, iar instalaţiile de avertizare sonoră şi luminoasă funcţionau normal", spun anchetatorii.
La dosar au fost depuse înscrisuri referitoare la activitatea societăţii VALCRIS SRL Iaşi, proprietara microbuzului condus de Apostu, solicitându-se relaţii de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) Agenţia Iaşi privind situaţia salariaţilor de la societate.
Potrivit directorului ARR - Iaşi, Cristian Foia, societatea VALCRIS nu are atribuite trasee în zona unde s-a petrecut accidentul feroviar, ci asigura curse către Paşcani.
Luni, în jurul orei 11.00, la Spitalul de Urgenţe din Iaşi, a murit şoferul microbuzului implicat în accidentul din comuna ieşeană Scânteia, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Dr. Tudor Ciuhodaru, şeful Unităţii Primire Urgenţe din cadrul Spitalului de Urgenţe din Iaşi, declara că şoferul, în vârstă de 26 de ani, a suferit multiple leziuni intraabdominale.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Iaşi, Virginia Pralea, declara că şoferul microbuzului implicat în accident a fost sancţionat de şapte ori într-un an de către poliţiştii rutieri pentru depăşirea vitezei legale, pentru nefolosirea centurii de siguranţă, pentru folosirea telefonului mobil în timpul conducerii maşinii şi pentru staţionare şi oprire neregulamentară.