Un microbuz, în care se aflau 16 persoane, a fost lovit de un tren la o trecere de cale ferată din judeţul Iaşi, în apropierea localităţii Scânteia, ultimul bilanţ al victimelor fiind, potrivit secretarului de stat Raed Arafat, de 13 morţi şi trei răniţi grav.
Cele trei persoane rănite sunt în comă, potrivit şefului UPU SMURD Iaşi, dr. Diana Cimpoeşu. Una dintre ele, respectiv şoferul microbuzului, a fost dusă Spitalul Judeţean Iaşi, una la Spitalul de Neurochirurgie, iar cealaltă la Spitalul de Ortopedie.
Potrivit şefului UPU de la SJ Iaşi, Tudor Ciuhodaru, şoferul microbuzului, în vârstă de 26 de ani, este în şoc traumatic, pronosticul fiind "extrem de rezervat".
Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Rutiere Iaşi, accidentul s-a produs din cauza şoferului microbuzului, care nu a respectat semnalele luminoase şi indicatoarele de la trecerea de cale ferată. Microbuzul a fost lovit în plin şi a rămas lipit de locomotivă, fiind târât până în gara Scânteia.
Conform surselor citate, o parte din călători au fost aruncaţi pe geam, în urma impactului, iar alţii au rămas prinşi în microbuz.
Trenul implicat în accident este un accelerat care circula pe ruta Braşov-Iaşi, în urma impactului cu microbuzul neînregistrându-se victime în rândul călătorilor din tren. Trenul aparţine companiei Regiotrans din Braşov.
Doi copii au murit în accidentul feroviar
Şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţeană (IPJ) Iaşi, comisarul şef Liviu Zamfirescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că în accidentul de la trecerea de cale ferată din apropierea gării localităţii ieşene Scânteia au murit doi copii, respectiv o fată de 13 ani şi un băiat de aproximativ zece ani.
Totodată, comisarul şef spune că nu s-a stabilit identitatea nici unui pasager din microbuz.
Parchetul Curţii de Apel Iaşi a declanşat verificările privind împrejurările în care s-a produs accidentul de ieri, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.
Şoferul microbuzului fusese amendat pentru viteză sau staţionare ilegală
Şoferul microbuzului implicat, ieri, în accidentul de la Scânteia a fost amendat în trecut pentru staţionare neregulamentară, pentru depăşirea vitezei legale, pentru folosirea telefonului mobil la volan şi pentru că nu purta centura de siguranţă.
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Iaşi, Virginia Pralea, a declarat, ieri seară, pentru MEDIAFAX, că a cerut colegilor săi informaţii despre trecutul tânărului, pentru a realiza "un profil" din care să reiasă dacă era sau nu un şofer disciplinat.
"Am înţeles din ce au descoperit colegii mei că şoferul este unul destul de indisciplinat. A fost amendat în trecut pentru exces de viteză, pentru staţionare neregulamentară, pentru că a condus fără centură sau pentru că folosea telefonul mobil în timp ce conducea", a spus Pralea.
Aceasta a precizat însă că, în ciuda abaterilor sale, şoferul avea atestat pentru transportul de persoane.
La rândul său, şeful Poliţiei Judeţene Iaşi, comisar-şef Liviu Zamfirescu, a declarat pentru MEDIAFAX că şoferul microbuzului a obţinut permis de conducere în anul 2005, pentru categoria B.
În noiembrie 2006, şoferul a obţinut permis şi pentru toate celelalte categorii de autovehicule, inclusiv pentru tramvaie, în timp ce în iulie 2009 a luat atestatul pentru transport de persoane.
"Şoferul era trecut prin filtrul poliţiştilor pentru o serie de abateri: pentru depăşirea vitezei legale, cu peste 30 de kilometri la oră, pentru folosirea telefonului la volan, pentru nepurtarea centurii de siguranţă, pentru opriri neregulamentare", a completat şeful Poliţiei Judeţene Iaşi.
Acesta a precizat că firma căreia îi aparţine microbuzul are licenţă de transport persoane până în martie 2010.
Fără licenţă de transport pentru zona Scânteia
Firma căreia îi aparţine microbuzul implicat în accidentul din localitatea ieşeană Scânteia nu avea licenţă de transport pentru zona respectivă, având atribuite trasee în zona opusă, respectiv Paşcani, iar şoferul, un tânăr de 26 de ani, are la activ şapte sancţiuni rutiere, potrivit ARR Iaşi.
Directorul ARR Iaşi, Cristian Foia, a declarat că microbuzul aparţine societăţii Valcris Trans Iaşi, societate care nu are atribuite trasee în zona respectivă, ci asigura curse către Paşcani. Conform lui Foia, şoferul nu avea permis pentru a conduce astfel de vehicule.
Foia nu a putut preciza dacă şoferul făcea o cursă ilegală sau dacă era doar o cursă ocazională. La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru a declarat, la Realitatea TV, că, din primele cercetări, "şoferul efectua o cursă ilegală".
Foia a relatat că a vorbit cu directorul societăţii, care a spus că, la ora producerii accidentului, şoferul ar fi trebuit să se afle în altă parte, neexplicându-şi de ce microbuzul era plin.