În statutul elevilor va fi cuprins şi dreptul acestora de a contesta notele primite, evaluarea urmând să fie făcută de o comisie formată din doi profesori, a declarat, ieri, reprezentanta Consiliului Naţional al Elevilor, Patricia Couţi.
Elevii puteau contesta şi până acum notele pe care le primeau, dar acest drept nu era stipulat în lege, a precizat Patricia Couţi.
Potrivit proiectului de statut, elevul va putea veni, singur sau împreună cu părinţii, la profesorul care i-a dat o notă pe care el o consideră nedreaptă. În urma contestaţiei se va face o comisiei formată din doi profesori, care va evalua nota primită de elev.
Dacă elevul este în continuare nemulţumit, poate contesta nota în faţa directorului unităţii de învăţământ, a mai spus reprezentanta Consiliului Naţional al Elevilor.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, s-a întâlnit, ieri, cu reprezentanţii sindicatelor, ai părinţilor şi ai elevilor, pentru a analiza împreună ultima variantă a proiectului de Cod al Educaţiei.
Ministrul Educaţiei trebuie să prezinte în Guvern, până pe 14 august, proiectele de legi ale educaţiei. Andronescu a spus că nu consideră "potrivit" ca, după o dezbatere publică, Guvernul să îşi asume răspunderea pe acest proiect.
Guvernul îşi asumă răspunderea în Parlament, în 2 septembrie, pe legea salarizării unice, pe legea restructurării agenţiilor, legea privind cumulul pensie-salariu, precum şi pe legile educaţiei, a anunţat, luni, după şedinţa coaliţiei, premierul Emil Boc, care a precizat că PSD nu a avut obiecţii majore.
Preşedintele PSD Mircea Geoană a afirmat, luni, după BPN, că adevăratul test al coaliţiei nu îl reprezintă asumarea răspunderii guvernamentale pe codul educaţiei, demers care ar reprezenta o temă parazită şi un pretext de rupere a coaliţiei şi s-a declarat surprins de anunţul premierului Emil Boc. Geoană a spus că PSD nu a fost de acord, în şedinţa coaliţiei de luni dimineaţă, ca Guvernul să îşi asume răspunderea pe codul educaţiei.
Sindicatele din învăţământ nu sunt de acord cu asumarea răspunderii Guvernului pe legile Educaţiei, considerând că este necesară dezbaterea publică pentru că mai trebuie făcute modificări pe codul educaţiei, discutat de partenerii sociali cu reprezentanţii ministerului de resort.