Masteratul va putea fi organizat numai de universităţile acreditate pe domeniul respectiv, această formă de învăţământ urmând a fi organizată la zi, cu frecvenţă redusă şi învăţământ la distanţă cu frecvenţă redusă, a declarat, ieri, pentru MEDIAFAX, liderul Federaţiei "Alma Mater", Anton Hadăr.
Preşedintele "Alma Mater" a precizat că vor exista cinci categorii de master, respectiv de aprofundare, interdisciplinar, complementar, de cercetare şi de formare continuă, acesta din urmă aplicându-se atunci când o anumită firmă vrea să-şi şcolarizeze personalul într-o anumită direcţie.
"Nu pot organiza master decât instituţiile care au acreditat domeniul respectiv", a subliniat liderul sindical.
Masteratul îl poate face orice absolvent de facultate, indiferent de natura licenţei.
La discuţiile dintre sindicate şi ministrul Educaţiei s-a mai stabilit ca universităţile trebuie să se supună evaluării Consiliului Naţional de Atestare a Diplomelor, Titlurilor şi Certificatelor Universitare (CNADTCU) pentru a primi acreditare privind organizarea de doctorat.
Hadăr a precizat că s-a propus ca doctoratul să fie numai ştiinţific, bazat pe creaţie şi cercetare ştiinţifică avansată, nu şi profesional ca până în prezent. Doctoratul poate fi organizat la zi sau la frecvenţă redusă, nemaiexistând forma fără frecvenţă.
Totodată, sindicatele din învăţământul superior au propus, luni, la întâlnirea cu ministrul Educaţiei, ca examenul de licenţă să aibă două probe clare, indiferent de tipul universităţii sau specializarea acesteia.
Potrivit preşedintelui Federaţiei "Alma Mater", prima probă va consta într-o "evaluare sumativă", cu noţiuni de cultură generală, eventual aceasta să fie probă scrisă, iar cea de-a doua probă este "clasica lucrare de licenţă", cu prezentarea orală a acesteia de către student.
Săptămâna trecută, ministrul Educaţiei a discutat cu sindicaliştii din învăţământul preuniversitar pe tema legilor educaţiei. În această săptămână, discuţiile continuă cu reprezentanţii sindicatelor din învăţământul superior şi cu rectorii.