Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) propune noi criterii de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, prin care evaluarea să fie realizată după încheierea fiecărui anului şcolar, în două etape.
Potrivit proiectului, supus dezbaterii publice pe site-ul MECI, criteriile de evaluare vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii, cât şi din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învăţământ.
Astfel, potrivit noilor criterii, evaluarea cadrului didactic va fi realizată anual, după încheierea anului şcolar, în două etape.
Prima etapă vizează completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct ) şi de către conducătorul unităţii de învăţământ.
A doua etapă constă într-un interviu de evaluare. Acesta va fi realizat în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele trei aprecieri.
Pe baza dovezilor prezentate va fi stabilit calificativul final. Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională), dacă acestea există, potrivit proiectului.