Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a declarat, ieri, că salariaţii CFR îşi vor primi salariile până luni, existând baza financiară pentru aceste plăţi, iar cei care opresc trenurile vor răspunde pentru acest lucru, riscând chiar desfacerea contractului de muncă.
Axinia a precizat că, cel târziu luni, feroviarii îşi vor primi salariile restante şi a făcut ieri apel la salariaţi să nu oprească trenurile pentru că afectează călătorii, această acţiune fiind un atentat la siguranţa circulaţiei.
"Oprirea trenurilor este un atentat la siguranţa circulaţiei. Prin aceste acţiuni împrăştiem şi bruma de călători care ne-a mai rămas. Noi facem eforturi să revigorăm transportul de călători şi marfă pe calea ferată. Aceste proteste spontane vor avea urmări grave, cei care opresc trenurile riscă de la diminuarea salariilor la desfacerea contractelor de muncă", a explicat Axinia.
Feroviarii din câteva regionale din ţară au oprit activitatea, iar cei din Capitală ameninţă cu proteste asemănătoare, salariaţii fiind nemulţumiţi de întârzierea plăţii salariilor.
Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Sala Voicu, a declarat, ieri, pentru MEDIAFAX, că impiegaţii de mişcare din câteva regionale ca Braşov şi Sibiu au oprit activitatea, deoarece nu şi-au primit salariile la timp. Liderul sindical a precizat că protestul nu are legătură cu anunţul de marţi privind trimiterea în şomaj tehnic a aproximativ 7.000 de salariaţi de la CFR Marfă.
Opt trenuri au fost blocate, pe 10 iunie, din cauza unui protest spontan la CFR, trei dintre garnituri fiind oprite în Gara de Nord, una la Chitila şi patru la Titu. Decizia a fost luată de angajaţi ai Regionalelor Bucureşti şi Constanţa din cauza întârzierii salariilor pe luna mai.
Gheorghe Popa, liderul Federaţiei Mişcare Comercial, declara atunci că este o problemă administrativă şi că, în cursul acelei zile, cel mai târziu a doua zi, vor fi achitate restanţele din 30 mai. Popa spunea că pentru Regionala Bucureşti administraţia a invocat probleme legate de bancă, precizând că i-a informat pe angajaţi în legătură cu această situaţie.
Florin Dobrescu, preşedintele Federaţiei "Drum de Fier", susţinea că protestele au fost organizate de impiegaţi, pentru că şi-au luat doar jumătate din avansul pe luna mai, iar lichidarea nu a fost primită. De asemenea, nici angajaţii de la CFR Marfă nu au primit nici un ban pe luna mai, mai spunea Dobrescu.
Doar angajaţii de CFR Călători au primit salariile integral.
Potrivit lui Dobrescu, liderii sindicali aveau semnale de la angajaţi că vor opri activitatea până vor primi salariile, oamenii fiind nemulţumiţi şi de faptul că statul nu a plătit subvenţia la CFR Călători.
Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, preciza, marţi, după întâlnirea cu administraţia CFR Marfă că de la 1 august se speră să fie reglementată situaţia plăţilor salariale la timp.