Astfel, pe o scară de la 1 la 5, interesul acordat preţului a fost de 4,51 în privinţa fructelor şi de 4,5 în cazul legumelor. La categoria bunurilor nealimentare, cel mai mare punctaj a fost obţinut de electrocasnice (4,38).
Raioanele de alimente unde românii acordă mai multă importanţă preţului sunt cele de legume/fructe şi peşte proaspăt, în timp ce pe segmentul produselor nealimentare preţul este mai important în cazul articolelor de la departamentele de electrice/electrocasnice, IT/ papetărie sau de îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Comportamentul consumatorilor în privinţa preţurilor diferă în funcţie de venitul cumpărătorului.
"Pe măsură ce creşte venitul celor intervievaţi, scade interesul pentru preţul bunurilor de larg consum, cum ar fi alimentele sau produsele de curăţat. În cazul celor cu venituri mai mari, atenţia este îndreptată spre preţul electrocasnicelor, al echipamentelor audio-video sau al produselor textile", a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, Lăcrămioara Laura Voinea, managing partner Mednet.
Totodată, românii acordă o importanţă mărită afişării preţului clar şi lizibil pe rafturile magazinelor şi corectitudinii preţurilor de pe etichetele produselor.
"Faptul că respondenţii au acordat o importanţă deosebită modului în care este afişat preţul denotă că au avut, în trecut, situaţii neplăcute în această privinţă", a mai spus Voinea.
În funcţie de repartizarea pe sexe, femeile sunt mai atente în privinţa preţurilor produselor alimentare, cele de înfrumuseţare sau igienă corporală, în timp ce bărbaţii sunt mai atenţi la tarifele electrocasnicelor, sistemelor informatice şi softurilor.
Studiul, la care au participat 800 de respondenţi, a fost realizat în iulie 2008, în mediul urban, în oraşele cu peste 100.000 de locuitori, prin interviurui telefonice.