"Acei clienţi care simt că nu mai pot, să vină la bancă, ca la doctor, să vedem ce se poate face înainte să se ajungă la situaţii neplăcute de executare silită. Să vină înainte să descopere că sunt în incapacitate de plată", a declarat Gheţea, într-o conferinţă de presă.
El a adăugat că la nivelul CEC Bank, al cărei preşedinte este, se caută soluţii pentru ca deciziile de reeşalonare sau restructurare a creditelor să poată fi discutate de consilierii de la ghişeu, fără să fie necesară aprobarea comitetelor.
Gheţea a spus, cu titlu de exemplu, că pentru un client care are termen de rambursare de cinci ani s-ar putea prelungi scadenţa până la şapte ani, cu o perioadă de graţie de doi ani, în care să fie achitate numai dobânzile.
Oficialul ARB a atras însă atenţia că clienţii trebuie să convingă banca de posibilitatea de a achita obligaţiile în cazul reeşalonării şi să încerce să aibă un loc de muncă stabil.