"Am aflat aseară, de la domnul Puşcaş despre documentul prin care Comisia Europeană atrăgea atenţia României în problema triplării taxei auto. Înţeleg că documentul a fost transmis Bucureştiului la sfârşitul anului trecut. Am avut astăzi (ieri, n.red.) o discuţie cu domnul Puşcaş şi vă pot spune că experţii Departamentului de Afaceri Europene dezbat deja o variantă de răspuns către CE", a declarat, ieri după-amiază, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.
Ministrul a precizat că ieri, anterior întrevederii cu Puşcaş, a avut o întâlnire şi cu reprezentanţii firmei Ford, pe care i-a consultat în problema taxei, adăugând că, miercuri şi joi, sunt programate discuţii similare cu reprezentanţii Dacia sau cu cei ai Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Nemirschi a mai spus că aceeaşi temă a taxei urmează să fie discutată şi în cadrul unei întâlniri cu ceilalţi miniştri din Cabinetul Boc interesaţi în problema taxei auto, dând exemplul ministrului Finanţelor, Gheorghe Pogea.
"Încercăm să respectăm termenul pe care l-am avansat anterior, cel de joi, 15 ianuarie, până la care să avem deja conturată o variantă a viitoarei taxei de poluare auto. Bineînţeles, atunci când o vom stabili, o vom introduce în dezbaterea Executivului sub forma unui memorandum. Imediat după consultarea din Guvern, varianta propusă va fi transmisă Comisiei Europene, ca răspuns la documentul de atenţionare pe care l-am primit pe această temă", a spus Nemirschi.
Comisia Europeană a informat Guvernul că ordonanţa de urgenţă, emisă de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplată, încalcă legislaţia comunitară, autorităţile române urmând să analizeze situaţia şi să găsească o soluţie pentru a intra în legalitate, a declarat, luni seară, Vasile Puşcaş.
El a precizat că se va consulta în perioada următoare cu premierul Emil Boc şi miniştrii implicaţi, pentru identificarea unei soluţii.
Taxa auto ar putea fi redusă ca valoare la momentul înmatriculării şi inclusă ulterior în impozitul plătit anual de către proprietarul vehiculului, la un nivel calculat în raport cu gradul de poluare, aceasta fiind una dintre variantele analizate de Guvern pentru modificarea regimului de taxare auto.