În prezent, majoritatea dealerilor au în oferte maşini cu motoare Euro 4 mai mari de 2.000 cmc. Unii constructori, precum Audi şi BMW, sunt prezenţi cu modele care au motoare mari conforme cu normele Euro 4, cât şi cu restricţiile Euro 5.
De la 15 decembrie, pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri se va plăti o taxă de 11.000 de euro, iar pentru aceeaşi maşină echipată cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de 4.800 de euro.
Pentru un Mercedes Benz C 200 CDI nou şi cu motor diesel de 2.148 cmc Euro 4 valoarea triplată va fi de aproape 2.800 de euro. Cumpărătorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzină de 2,2 litri va achita o taxă de circa 3.000 de euro.
Un alt exemplu este SUV-ul Renault Koleos echipat cu motor pe benzină Euro 4 de 2,5 litri, al cărui posesor va fi taxat la înmatriculare cu aproape 4.000 de euro.
O maşină Alfa Romeo 159 cu motor diesel Euro 4 de 2,4 litri şi cu filtru de particule va avea o taxă de poluare auto de 2.547 de euro. Pentru acelaşi model, dar echipat cu motor Euro 4 pe benzină de 2,2 litri, taxa va fi de 3.555 euro.
Mazda CX-7 echipată cu motor de 2,3 litri pe benzină va avea o taxă de 4.209 euro, iar pentru o Mazda6 cu motor pe benzină de 2,5 litri taxa ajunge la 3.495 euro.
Cumpărătorii de maşini noi Euro 4 cu motoare care nu depăşesc 2.000 cmc vor fi scutiţi de la plata taxei de poluare auto în perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009, potrivit ordonanţei Guvernului.
De la 1 octombrie 2009 maşinile vândute în Uniunea Europeană trebuie să respecte obligatoriu normele de poluare Euro 5. Astfel, după ce perioada de suspendare a taxei pentru autoturismele noi cu motoare de până la 2 litri va expira, va fi permisă doar comercializarea modelelor Euro 5.
( 7 dec 2008, 12:33:29