Pentru fiecare tip de autovehicul va fi aplicat un nivel standard privind rulajul mediu anual.
Astfel, pentru un autovehicul folosit la transportul de pasageri şi cu cel mult opt locuri pe scaune (încadrat în categoria auto M1) a fost stabilit un nivel standard al rulajului mediu anual de 15.000 kilometri, iar pentru un autovehicul folosit la transportul de mărfuri şi cu o masă maximă care nu depăşeşte 3,5 tone (din categoria N1) a fost decis un nivel standard de 30.000 kilometri.
Rulajul mediu anual considerat standard creşte corespunzător capacităţii autovehiculelor grele, la 60.000 kilometri pentru maşinile folosite la transportul de pasageri, cu mai mult de opt locuri pe scaune şi o masă maximă ce nu depăşeşte 5 tone (categoria M2), precum şi pentru autovehiculele de transport marfă cu o masă maximă între 3,5 tone şi 12 tone (categoria N2) şi, respectiv, la 100.000 kilometri în cazul maşinilor de transport pasageri cu greutatea de peste 5 tone (categoria M3) şi al autovehiculelor pentru transport marfă cu masa maximă de peste 12 tone (categoria N3).
Rulajul mediu anual real va fi însă calculat prin raportarea indicatorului de kilometraj al autovehiculului la vechimea stabilită în funcţie de data primei înmatriculări, iar cota de reducere suplimentară a taxei de poluare va creşte de la 0 la 3,5% din sumă, în raport direct proporţional cu diferenţa dintre rulajul mediu anual real şi cel standard, exprimată în număr de kilometri.
Cota de reducere suplimentară creşte corespunzător diferenţei de rulaj şi în cazul unui autovehicul folosit la transportul de mărfuri şi cu o masă maximă care nu depăşeşte 3,5 tone, respectiv de la 1% pentru o diferenţă de 10.001-20.000 kilometri la 2% pentru o diferenţă de 30.001-40.000 kilometri şi la 3% în cazul unei diferenţe mai mari de 50.001 kilometri între rulajul mediu anual real şi cel standard.
Pentru maşinile folosite la transportul de pasageri, cu mai mult de opt locuri pe scaune şi o masă maximă ce nu depăşeşte 5 tone, precum şi pentru autovehiculele de transport marfă cu o masă maximă între 3,5 tone şi 12 tone va fi aplicată o cotă de reducere suplimentară de 1% în cazul unei diferenţe de 15.001-30.000 kilometri, de 2% pentru o diferenţă de 45.001-60.000 kilometri şi de 3% pentru cazurile în care diferenţa dintre rulajul mediu anual real al autovehiculului şi rulajul mediu anual standard este mai mare de 75.001 kilometri.
Acelaşi sistem va fi aplicat şi în cazul maşinilor de transport pasageri cu greutatea de peste 5 tone şi al autovehiculelor pentru transport marfă cu masa maximă de peste 12 tone.