Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale va lua în evidenţă, pe lângă codul numeric personal al asiguraţilor şi pensionarilor, şi datele de stare civilă ale acestora, măsură explicată prin eliminarea riscului efectuării de plăţi către alte persoane decât titularii drepturilor.
Datele vor fi furnizate de către Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, conform unei ordonanţe de urgenţă adoptate, marţi, de Guvern.
"Măsura vizează evitarea oricăror riscuri ce pot determina scăderea încrederii participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, în contextul începerii procesului de virare a contribuţiilor la fondurile de pensii administrate privat, etapă importantă a implementării noului sistem de pensii", se arată într-un comunicat al Executivului.
Potrivit legislaţiei în vigoare, aceste evidenţe erau realizate doar pe baza codului numeric personal.
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va furniza gratuit Casei, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor sau, după caz, prin Oficiul Român pentru Imigrări, datele de stare civilă actualizate pentru toţi cetăţenii români, cei ai Uniunii Europene şi cei ai statelor membre ale Spaţiului Economic European, pentru străinii cu rezidenţa sau şederea în România, precum şi pentru persoanele în cazul cărora sunt întocmite documentaţii de plată şi/sau sunt efectuate plăţi pentru prestaţii sociale.