Cadrele didactice care fac parte din comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare primesc între 717 lei şi 1.100 de lei, în funcţie de numărul de candidaţi prezenţi la examen, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
Proiectul de ordin de ministru supus dezbaterii publice priveşte plata personalului didactic care face parte din comisiile pentru examenul naţional de bacalaureat şi pentru examenele de absolvire/certificare a competenţelor profesionale pentru învăţământul profesional, liceal-filiera tehnologică şi vocaţională şi învăţământul postliceal – sesiunile anului 2008.
Plăţi propuse.
Potrivit proiectului, preşedintele comisiei din centrele de examen va fi plătit cu 1.100 lei la o comisie de până la 300 de candidaţi. La o comisie mai mare, preşedintele este plătit cu 1.100 lei plus 2,2 lei pentru fiecare candidat în plus faţă de cei 300, dar nu mai mult de un salariu de baza al funcţiei didactice în care este încadrat.
Preşedintele comisiei de bacalaureat poate fi cadru didactic universitar care deţine titlu ştiinţific de doctor, inspector şcolar sau director de liceu cu gradul didactic I.
Vicepreşedintele unei comisii de până la 300 de candidaţi este plătit cu 715 lei. Dacă comisia are peste 300 de candidaţi, acesta primeşte 715 lei plus 2,2 lei pentru fiecare candidat în plus, dar nu mai mult de un salariu de bază al funcţiei didactice în care este încadrat.
Secretarul unei comisii de până la 300 de candidaţi este plătit cu 580 lei, iar dacă sunt mai mult de 300 de candidaţi va primi în plus câte 2,2 lei pentru fiecare elev care depăşeşte numărul maxim de 300 de candidaţi.
Potrivit proiectului, membrii comisiilor primesc câte 580 lei de persoană, profesorii examinatori de la probele orale şi de la proba practică, 4,5 lei pentru fiecare candidat, iar cadrele didactice – asistenţi, câte 60 lei pe zi.
Preşedintele comisiei din centre zonale de evaluare primeşte 1.100 lei la o comisie de până la 700 de candidaţi. La o comisie de peste 700 de candidaţi este plătit cu 1.100 lei plus 1,65 lei pentru fiecare candidat în plus, dar nu mai mult de un salariu de bază al funcţiei didactice în care este încadrat.
Vicepreşedintele comisiei de până la 700 de candidaţi din centre zonale de evaluare este plătit cu 715 lei, iar la o comisie de peste 700 de candidaţi, cu 715 lei plus 1,65 lei pentru fiecare candidat care trece peste cei 700, cu aceeaşi restricţie privind salariul de baza al funcţiei didactice în care este încadrat.
Secretarul primeşte 0,8 lei pentru fiecare candidat, membrii comisiilor, câte 580 lei de persoană, iar profesorul evaluator, câte 6,6 lei pentru fiecare lucrare corectată.
Preşedintele comisiei judeţene de bacalaureat este plătit cu 550 lei de persoană, vicepreşedintele şi secretarul primesc câte 500 lei pe persoană, iar membrii, câte 330 lei de persoană.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene sau regionale de contestaţii pentru examenul de bacalaureat, respectiv preşedinte, vicepreşedinte şi secretar, sunt plătite cu câte 500 lei de persoană, iar profesorii evaluatori, cu 6,6 lei de lucrare corectată.
Examenele pentru atestat profesional.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale, a atestatului profesional - liceu-filiera vocaţională, sunt plătite astfel: preşedintele cu 420 lei de persoană, vicepreşedintele cu 330 lei/persoană, la fel şi secretarul.
Membrii evaluatori primesc câte 1,5 lei pentru fiecare candidat examinat. Îndrumătorii proiectului, respectiv ai lucrării de specialitate, sunt plătiţi cu 17 lei pentru fiecare proiect coordonat şi avizat favorabil pentru susţinere.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare din centrele de examen pentru obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 1, 2 sau3 şi cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare din centrele de examen organizate pentru absolvirea învăţământului postliceal sunt plătite după cum urmează: preşedintele ia 420 lei de persoană, vicepreşedintele, secretarul, evaluatorul extern şi monitorul de calitate, câte 330 lei de persoană.
Membrii evaluatori primesc câte 4 lei de lucrare scrisă corectată, 4 lei de lucrare practică evaluată, 3 lei de candidat pentru susţinerea proiectului, 3 lei pentru îndrumător sau coordonator şi 33 lei de proiect coordonat şi avizat favorabil (pentru îndrumătorii de proiect la anul de completare/şcoala profesională, liceu-filiera tehnologică, şcoala postliceală şi şcoala de maiştri). Supraveghetorii primesc 55 lei pe zi.
Învăţământ profesional.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare pentru absolvirea învăţământului profesional, învăţământului liceal-filiera tehnologică şi vocaţională şi învăţământului postliceal sunt plătite cu 200 lei pe persoană în cazul preşedintelui. Vicepreşedinţii şi secretarii comisiei primesc câte 138 lei de persoană.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti de contestaţii pentru examenul de absolvire a învăţământului profesional şi postliceal sunt plătite cu 385 lei de persoană în cazul preşedintelui şi câte 275 lei de persoană pentru vicepreşedinte şi secretar. Membrii corectori primesc 4 lei pe lucrare scrisă corectată. Plăţile vor fi achitate de unităţile de învăţământ preuniversitar în care membrii comisiilor au carnetul de muncă. Pentru preşedinţii comisiilor de bacalaureat din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare, cadre didactice universitare, banii vor fi plătiţi de unităţile de învăţământ preuniversitar în care este organizat centrul de examen sau centrul zonal de evaluare respectiv.
Cheltuielile de deplasare în afara localităţii, ocazionate de participarea cadrelor didactice la examene, vor fi suportate de inspectoratele şcolare judeţene sau al municipiului Bucureşti, în conformitate cu Hotărârea Guvernului 543/1995 privind drepturile băneşti ale salariaţilor instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegării, detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările ulterioare.