Asociaţia Industriei Feroviare apreciază, într-o scrisoare deschisă trimisă, ieri, ministrului Transporturilor, Ludovid Orban, că accidentul de la Valea Călugărească putea fi evitat dacă se făceau investiţii reale în infrastructură şi în sistemele de siguranţă în trafic.
"Gravitatea celor întâmplate la Valea Călugărească este intensificată şi de faptul că accidentul a avut loc pe o porţiune care aparţine Coridorului European IX, care tranzitează ţara noastră. Pe întregul parcurs al acestui important Coridor feroviar nu există nici un kilometru de cale ferată reabilitat, investiţia pentru acest tronson fiind exagerat de mult amânată, deşi proiectele şi studiile de fezabilitate trebuiau începute încă de acum câţiva ani", susţin reprezentanţii AIFR în scrisoarea trimisă ministrului Orban.
În opinia AIFR, accidentul feroviar de la Valea Călugărească este "extrem de grav", apreciind că Europa mizează pe căi ferate de mare viteză, iar România, pe aceste coridoare care o leagă de continent, nu poate miza nici măcar pe viteze convenţioanle de 160 până la 200 kilometri pe oră".
Ancheta în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească va dura câteva luni, fiind avută în vedere săvârşirea a patru infracţiuni şi fiind luate în calcul mai multe posibile cauze ale producerii evenimentului, a anunţat, ieri, procurorul de caz Aurelian Mihăilă de la Curtea de Apel Ploieşti.