Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 12 mai 2008 - Anul XIII, nr. 109 (3790)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Adolescentă ucisă de o bucată de şină, după ce trenul Bucureşti-Iaşi a deraiat

Locomotiva şi patru vagoane din cele şase ale trenului accelerat 1661 au deraiat, sâmbătă, în jurul orei 17.00, după trecerea de macaz de intrare în halta Valea Călugărească. În accident a decedat Cosmina Alexandra D. (17 ani), fiica unui ceferist din Focşani.

În urma impactului, un cupon de şină pătruns în podea, penetrând bancheta şi rănind-o mortal pe tânără.

Totodată, patru călători au fost răniţi în accidentul feroviar, două dintre acestea rămânând internate la Spitalul Judeţean din Ploieşti.

Circulaţia feroviară către Valea Călugărească a fost oprită pentru a se interveni cu o macara pentru ridicarea garniturii de tren deraiată sâmbătă, astfel că circulaţia trenurilor este afectată, opt trenuri care trebuiau să ajungă în Bucureşti având întârzieri de până la 220 de minute.

Până ieri la ora 11.00, opt trenuri au avut întârzieri de până la 220 de minute: Rapid 383 (Moscova - Bucureşti) - 220 de minute; Rapid 754 (Botoşani - Bucureşti) - 180 de minute; Accelerat 11654 (Bacău - Bucureşti) - 180 de minute; Rapid 662 (Iaşi - Bucureşti) - 95 de minute; Accelerat 11872 (Galaţi - Bucureşti) - 85 de minute; Rapid 664 (Iaşi – Bucureşti) - 120 de minute; Rapid 752 (Botoşani - Bucureşti) - 120 de minute; Rapid 401 (Chişinău - Bucureşti) - 60 de minute.

 

Ancheta la locul accidentului.

Autorităţile au finalizat, ieri, ancheta criminalistică la locul accidentului feroviar care a avut la intrarea în gara din Valea Călugărească, anchetatorii aşteptând rezultatele expertizelor care vor fi făcute pe unele subansambluri ale sistemului de infrastructură feroviară.

Potrivit şefului Poliţiei Transporturi Feroviare Prahova, comisar-şef Stelian Parepa, cercetările din punct de vedere criminalistic s-au finalizat la faţa locului, anchetatorii aşteptând rezultatele expertizelor care vor fi făcute pe unele subansambluri ale sistemului de infrastructură feroviară, cercetări realizate de către criminaliştii prahoveni.

Comisarul-şef Stelian Parepa a declarat că de la locul accidentului au fost ridicate unele subansambluri de la macazul numărul 9, cel unde a avut loc accidentul şi care s-a rupt, printre acestea aflându-se contraşine şi piuliţele macazului, urmând să se stabilească dacă aceste piuliţe erau slăbite în momentul trecerii acceleratului 1661. Parepa a mai spus că nu se poate preciza cauza producerii accidentului, însă se iau în calcul mai multe ipoteze, printre care existenţa unei defecţiuni tehnice, slăbirea terasamentului sau uzura infrastructurii.

"Contează foarte mult rezultatele acestei expertize făcute de criminalişti", a spus Stelian Parepa.

 

Cercetările continuă.

Şeful Poliţiei TF Prahova a adăugat că înainte cu câteva minute de producerea acestui accident peste acelaşi macaz a trecut, fără incidente, un tren de marfă care a oprit în Gara Valea Călugărească.

Potrivit sursei citate, specialişti de la Autoritatea Feroviară fac, în paralel, o cercetare pe linie administrativă pentru a stabili cum a fost posibilă producerea accidentului, iar de duminică cazul a fost preluat de către procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Prahova întrucât este vorba despre siguranţa circulaţiei.

Directorul general al Regionalei Călători Bucureşti, Teodor Gavriş, a afirmat, ieri, într-o conferinţă de presă, că accidentul de tren a fost încadrat în "categoria I" întrucât s-a soldat cu victime.

 

Despăgubirile, suportate de CFR.

Directorul general al Regionalei Călători Bucureşti, Teodor Gavriş, a afirmat, ieri, într-o conferinţă de presă, că despăgubirile în caz de deces al pasagerilor într-un accident de tren este suportată de operatorul feroviar, la fel ca şi în cazul pierderii bagajelor.

"Legal, paguba în caz de deces este suportată de operatorul feroviar - cum este cel al accidentului de la Valea Călugărească -, ca şi-n cazul de pierdere a bagajelor", a spus directorul Gavriş.

El a adăugat că încă nu s-a făcut o evaluare a pagubelor accidentului de la Valea Călugărească.

La rândul său, Constantin Zaharia, directorul general al Autorităţii Feroviare, a declarat că primul vagon din trenul accelerat 1661 - deraiat sâmbătă la valea Căluigărească - era de clasa întâi.

"Sunt vagoane reparate, la prima vedere par a fi destul de bune", a spus Zaharia, răspunzând unei întrebări legate de starea vagoanelor trenului care a deraiat.

În trenul deraiat au fost aproximativ 100-130 de pasageri, care au fost îmbarcaţi în trei trenuri suplimentare, care au avut ca destinaţie Iaşi şi Suceava.

Şeful Regionalei CF Bucureşti, Cristian Ungureanu, a declarat, ieri, că orice garnitură de tren care pleacă dintr-o staţie trebuie verificată de specialişti, iar în momentul în care se pune în mişcare garnitura, aceasta trebuie să corespundă din punct de vedere tehnic.

 

Panică şi groază în tren.

O femeie de profesie psiholog care se afla în vagonul de tren în care a murit eleva de 17 ani povesteşte că a auzit un zgomot puternic, au urmat momente de panică, apoi a văzut-o pe tânără, care era în faţa ei în compartiment, plină de sânge, având o tăietură de la bărbie la gât.

Tânăra care şi-a pierdut viaţa în accidentul de tren de la Valea Călugărească, Alexandra Cosmina Dimofte, avea 17 ani, era elevă în clasa a X-a la Grupul Şcolar Agricol din Focşani, iar sâmbătă după-amiază se întorcea de la Bucureşti, unde fusese la sora sa, studentă la Facultatea de Construcţii.

Tânăra, fiica unui angajat al Staţiei CFR Focşani, a murit pe loc, fiind străpunsă de o bucată din şina de cale ferată, care a intrat prin plafonul vagonului.

La incident a fost de faţă şi Maria Butunoi (38 de ani), psiholog, care se afla în acelaşi vagon cu fata şi care în urma accidentului a fost rănită, fiind internată în secţia Neurochirurgie a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Ploieşti, având un traumatism cranio-cerebral.

"Eram în primul vagon, citeam o carte, când am auzit un huruit îngrozitor, ca şi când trenul mergea pe pietre. Au urmat câteva momente de panică, vagonul răsturnându-se pe o parte. Când m-am dezmeticit, am văzut-o pe tânăra din faţa mea plină de sânge, cu o tăietură mare de la bărbie la gât. Cred că a murit pe loc, pentru că nu a avut nici o reacţie la întrebările şi ţipetele noastre. Atât pe mine, cât şi pe fată ne-a lovit o bucată de şină. Fierul a pătruns prin plafonul vagonului şi chiar m-am întrebat cum Dumnezeu s-a putut întâmpla aşa ceva. Eu am fost mai norocoasă, pentru că şina nu mi-a străpuns craniul. Din păcate, fata nu a mai avut nici o şansă”, a povestit Maria Butunoi.

 

Cea mai bună elevă.

Cosmina Alexandra Dimofte era una dintre cele mai bune eleve ale Grupului Şcolar Agricol din Focşani, fiind şefă de clasă, spune directorul unităţii de învăţământ, Florin Iamandei.

"Imediat ce am auzit despre accident, am luat legătura cu tatăl fetei. Mi-a confirmat că fiica sa este cea decedată, însă nu a mai putut spune mai multe. Era disperat. A plecat înspre Ploieşti şi el. Este păcat că am pierdut o fată cu note foarte bune la învăţătură. Era şefa clasei şi se înţelegea bine cu toţi colegii ei", a declarat Florin Iamandei, directorul Grupului Şcolar Agricol din Focşani.

Potrivit acestuia, mama fetei este plecată de şapte ani la muncă în Italia, iar tânăra locuia cu tatăl său.

Colegele tinerei au aflat şi ele despre moartea Alexandrei. De altfel, cu puţin timp înainte de producerea accidentului fata vorbise la telefon cu o colegă, pe care o anunţase că se întoarce la Focşani.

"Eu i-am fost colegă de bancă. Ne înţelegeam foarte bine. Sâmbătă am vorbit cu ea la telefon pe la ora 16.30 şi era foarte bucuroasă că se întorcea acasă de la sora ei de la facultate. La ora 17.00 a avut loc accidentul şi apoi am aflat despre ea. Nu-mi venea să cred. Alexandra mergea mai mereu la sora ei. Din câte ştiu eu, ar fi trebuit să vină acasă duminică, şi nu sâmbătă", a spus Cristina Bădeanu, colega de bancă a Alexandrei.

"Era şefa clasei noastre. O fată foarte sociabilă, fiind toate de aceeaşi vârstă. Îi plăcea să iasă cu noi în oraş şi să se simtă bine. Din câte ştiu, mama sa este plecată în Italia, dar a fost anunţată despre accident şi va veni acasă. Este o adevărată tragedie", a povestit o altă colegă, Denisa Sandu.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Adolescentă ucisă de o bucată de şină, după ce trenul Bucureşti-Iaşi a deraiat.
 Vizualizări articol: 2503 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Adolescentă ucisă de o bucată de şină, după ce trenul Bucureşti-Iaşi a deraiat0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei