Maşinile non-euro din România ar putea fi retrase din circulaţie începând cu 2011, în baza unei directive a Uniunii Europene privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflată în dezbaterea Executivului european, costurile de casare şi dezmembrare urmând să fie suportate de la bugetul de stat.
Din categoria maşinilor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.
Guvernul arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare auto că parcul de maşini din România are o vârstă medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 reprezentau, în 2005, aproximativ 90% din structura acestuia.
"La nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulaţie începând cu anul 2011 a autoturismelor non-euro. În aceste condiţii, România va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare şi dezmembrare a autoturismelor non-euro", se arată în document.
( 2 apr 2008, 21:30:33