Reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei vor avea, în săptămâna 25 - 29 februarie, consultări cu reprezentanţii Uniunii Editorilor din România asupra Metodologiei de evaluare/ reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare.
Manualele şcolare vor fi evaluate în raport de conformitatea cu programa şcolară, corectitudinea ştiinţifică şi caracterul nediscriminatoriu, precum şi de calitate şi preţ, noua metodologie de evaluare fiind supusă, joi, dezbaterii publice.
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a lansat, joi, prin Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, dezbaterea publică a proiectului de metodologie de evaluare sau reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare.
Proiectul vizează asigurarea utilizării unor manuale şcolare corecte şi de calitate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, în conformitate cu planurile de învăţământ şi cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină/ modul de pregătire profesională. Noua reglementare asupra manualelor şcolare unifică, compatibilizează şi eficientizează toate procedurile şi criteriile/indicatorii de evaluare cu care s-a operat până în prezent.
Evaluări eliminatorii.
Noua metodologie reglementează evaluarea propunerilor de manuale şcolare pe baza unor criterii eliminatorii (conformitatea cu programa şcolară, corectitudinea ştiinţifică şi caracterul nediscriminatoriu), de calitate şi de preţ.
Punctajul acordat propunerii de manual şcolar pentru criteriul preţ este de maxim 30 puncte. Punctajul final al propunerii de manual şcolar se calculează adunând suma punctajelor criteriilor generale de calitate (maxim 70 de puncte) cu punctajul pentru criteriul preţ (maxim 30 de puncte).
În plus, documentul creează cadrul pentru realizarea cursurilor de iniţiere/pregătire/perfecţionare care vizează problematica specifică activităţilor de evaluare a propunerilor de manuale şcolare, organizate pentru cadre didactice, în scopul constituirii unui corp specializat al evaluatorilor de manuale şcolare cu o structură dinamică şi deschisă, în acord cu performanţele dovedite în activitatea desfăşurată.
(22 feb 2008, 12:34:03