Cererile depuse la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară pot fi urmărite online, de deponenţi, prin intermediul unui sistem prezentat, joi, de reprezentanţii instituţiei, iniţiativa având scopul de a creşte controlul şi a evita întârzierile acestor documente.
Directorul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Robert Tatu, a explicat că sistemul este disponibil la nivel naţional, cu excepţia judeţelor Iaşi, Mureş, Brăila, unde sistemul nu funcţionează din cauza unor probleme tehnice, şi a municipiului Bucureşti, unde se va introduce un sistem separat.
Robert Tatu a explicat că sistemul a fost creat pentru ca deponenţii să poată "controla" traseul cererilor.
„Dacă cererile nu sunt eliberate la timp, există mai multe posibilităţi. În caz de întârziere, în mod normal, documentele trebuie să aibă pe nota de completare şi motivul întârzierii. Dacă nu există acest lucru, este evident că, ori proprietarul, ori persoana autorizată, au posibilitatea să se intereseze rapid de ce nu a fost eliberată în termen. Aici sunt două aspecte: dacă ieşirea din termenul de soluţionare este din vina noastră, atunci măsurile se impun, dacă este cu tarif de urgenţă, banii se returnează proprietarului, iar dacă există un motiv tehnic, persoana autorizată va răspunde de acest lucru”, a explicat directorul Agenţiei Naţionale de cadastru şi Publicitate Imobiliară.