Instituţiile publice vor fi obligate, din 2008, să încheie contracte de achiziţie publică în sistem electronic pentru cel puţin 20% din valoarea totală a achiziţiilor anuale, procedura de atribuire a contractelor prin acest sistem fiind în prezent opţională şi folosită la un nivel foarte redus.
Suma anuală totală a achiziţiilor publice va fi determinată prin cumularea valorii tuturor contractelor atribuite prin licitaţie deschisă sau restrânsă, cerere de oferte, achiziţie directă.
Obligaţia de utilizare a sistemului electronic pentru cel puţin 20% din valoarea anuală a contractelor de achiziţie va fi introdusă prin hotărâre de guvern şi va fi verificată de către operatorul Sistemului Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP), care va transmite Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, până la data de 31 martie a fiecărui an, un raport pe această temă.
Amenda aplicată pentru nerespectarea obligaţiei de atribuire a contractelor de achiziţie publică prin sistem electronic va fi cuprinsă între 10.000 şi 35.000 lei.