Viziunea strategică a administratorilor Transgaz în privinţa resurselor umane este aceea de reducere a numărului de personal în următorii ani, având în vedere structura actuală aglomerată şi ineficientă, precum şi menţinerea unui nivel de creştere a cheltuielilor salariale în limita ratei inflaţiei.
"În general, viziunea strategică a administratorilor în ceea ce priveşte resursele umane este aceea de reducere a numărului de personal în line cu pensionările ce vor avea loc în următorii ani şi menţinerea unui nivel de creştere al cheltuielilor salariale în limita ratei inflaţiei", se arată în planul de administrare a companiei în perioada 2013-2017 elaborat de Consiliul de Administraţie al companiei.
Administratorii vor efectua o analiză detaliată în ceea ce priveşte reproiectarea organizaţională a proceselor, sistemelor şi activităţilor din cadrul companiei, atribuţiilor şi responsabilităţilor personalului angajat, ca urmare a modernizărilor şi retehnologizărilor ce se vor efectua.
În plan se arată că va fi elaborat până la finele anului viitor a unui normativ nou de personal, menţionându-se structura aglomerată şi ineficientă de organizare şi funcţionare a companiei în comparaţie cu cele ale altor operatori de transport gaze naturale de pe pieţele mature din Uniunea Europeană, precum şi vârsta medie ridicată a personalului (peste 40% din angajaţi au peste 50 de ani).
Compania avea la sfârşitul anului trecut 4.980 de angajaţi, număr rămas constant faţă de 2011 (4.960 de angajaţi) şi 2010 (4.970).
În planul de administare se arată că, la nivelul Transgaz, contractul colectiv de muncă este în vigoare până în 1 iulie 2014, cu posibilitatea prelungirii pentru cel mult 12 luni.
Compania administrează sistemul naţional de transport al gazelor naturale şi este controlată de Ministerul Finanţelor Publice.