Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 16 nov 2012 - Anul XVII, nr. 269 (5174)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Ponta: Şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene

Vineri, 16 Noiembrie 2012 (18:19:37)

Premierul Victor Ponta consideră că şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene, autorităţile de la Bucureşti încercând să negocieze includerea acestui proiect în bugetul UE pentru perioada 2014-2020, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Întrebat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, cum vede proiectul continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania şi când ar putea fi acesta finalizat, Victor Ponta a răspuns că din bugetul naţional se va face cât s-a făcut şi în timpul guvernării Boc, ceea ce "nu satisface necesitatea de dezvoltare a Transilvaniei".

"Când trebuia să se realizeze, în 2004, Autostrada Transilvania cu 2,5 miliarde de dolari a fost o oportunitate care nu va mai veni. Finanţarea din bani europeni este pentru Coridorul IV şi Coridorul IX, iar primul nu presupune acelaşi traseu cu Autostrada Transilvania. În măsura în care, la negocierile privind bugetul 2014 - 2020 putem să introducem şi acest amplasament în finanţare europeană, şansele sunt foarte mari. Din bugetul naţional vom face cât a făcut şi Boc, adică câte un pic, lucru care nu satisface necesitatea de dezvoltare a Transilvaniei. Marea şansă rămâne legată de modul în care negociem mecanismul financiar multianual", a spus Ponta.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel care trebuia executat până cel târziu în 2012. Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent nu au fost executaţi decât 52 kilometri.

Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiţi într-un interval de şapte ani, statul a cheltuit până în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentând mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect.

Ultima inaugurare a fost organizată la sfârşitul anului 2010 şi a vizat o porţiune de doar 10 kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, totalul lucrării executate reprezentând puţin peste 10% din traseul total.

După ce contractul cu Bechtel a fost renegociat, astfel încât compania americană să finalizeze doar două tronsoane deja începute şi celelalte să fie scoase la licitaţie, guvernanţii au promis că în noiembrie 2012 va fi deschisă circulaţia auto şi pe tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş.

Angajamentul pentru continuarea lucrărilor a fost asumat şi de reprezentanţii noului Guvern, care au arătat că proiectul nu va fi abandonat, fiind în interesul Transilvaniei ca lucrările să fie continuate, iar traseul să fie conectat de drumurile din Ungaria.

Un document guvernamental relevă însă că acest angajament va fi încălcat, fiind din nou invocată lipsa banilor.

"Datorită (din cauza - n.r.) bugetului alocat pentru 2012, insuficient faţă de obligaţiile asumate prin acordul la contractul de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov-Cluj-Borş, şi a valorii obligaţiilor de plată înregistrate, antreprenorul Bechtel a redus ritmul lucrărilor începând cu luna mai 2012. În consecinţă, termenul de finalizare al celor 18 kilometri din Secţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş, prevăzut pentru anul 2012, nu poate fi respectat", se arăta în document.

Aceeaşi sursă releva că bugetul alocat pe acest an pentru lucrări la Autostrada Transilvania s-a cifrat la 347,6 milioane lei şi a fost cheltuit în totalitate până la începutul lunii septembrie. Tot la 1 septembrie, datoriile calculate pentru acest proiect se ridicau însă la 187,2 milioane lei, intenţia Guvernului fiind de a negocia un program de lucrări "în funcţie de alocările bugetare ulterioare".

România are în prezent puţin peste 300 de kilometri de autostradă.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Ponta: Şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene.
 Vizualizări articol: 1827 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ponta: Şansa continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei