Masivul Rarău a fost gazda unuia dintre cele mai interesante turnee de drift din ţara noastră. Sâmbătă şi duminică, o parte din traseul dintre Pojorâta şi Rarău a fost gazda uneia dintre cele patru etape de drift montan de la nivel european.
Sute de oameni au dorit să fie prezenţi la această acţiune, iar ploaia de duminică nu i-a deranjat prea mult pe spectatori.
Răzvan Frăţianu, organizator şi participant în acelaşi timp, a precizat că la această acţiune au fost prezenţi 16 piloţi. Dintre aceştia doi au renunţat din motive diferite, astfel încât pentru podiumul final au ajuns să participe 14 echipe.
„Criteriile de evaluare, respectiv viteză, unghi, trasă şi spectacol, sunt obiectivele pe care noi le urmărim. Ploaia ne-a dat ceva bătăi de cap, dar concursul nu a fost pus în pericol de acest fenomen”, a declarat Răzvan Frăţianu.
Având în vedere că este primul concurs de acest gen din România, organizatorii cred că i-au convins pe participanţi să vină şi la ediţiile următoare.
În acest an, au intrat în concurs patru echipaje din Polonia, unul din Portugalia şi 11 din România.
Nicolae Troaşe, unul dintre principalii organizatori ai acestui eveniment, a precizat: „Îmi place să susţin astfel de evenimente, e o provocare pentru mine şi sper să aibă continuitate. Rarăul este ceva deosebit, dar muntele înseamnă ceva aparte”, a precizat Nicolae Troaşe.
180 de tone mutate
King of Touge România s-a derulat pe un sector al drumului care leagă Pojorâta de Cabana Rarău.
Organizatorii au mutat 180 de tone de beton pentru reuşita acestui eveniment.
Tocmai acest lucru face ca aceste etape pe traseu montan să fie foarte spectaculoase şi să atragă mii de spectatori, circumstanţă foarte favorabilă din punct de vedere turistic.
România a fost reprezentată în această competiţie de 10 cei mai buni piloţi de drift din ţar[, între aceştia şi trei piloţi suceveni: Răzvan Frăţianu, Campion Național de Drift în 2011, vicecampion Național de Drift în 2012, actualmente locul 1 la nivel național în 2014, care a concurat pe un BMW E36 M3 TURBO de 640 CP; Bogdan Pădurariu, locul 4 la nivel naţional în 2013, care a concurat pe un Audi UrQuattro de 500 cp şi Andrei Troaşe, locul 7 la nivel național în 2013, care a concurat pe un Nissan Skyline de 550 CP.
Etapa de pe Rarău a fost acoperită în întregime din punct de vedere Video/Foto, iar aceste materiale vor fi văzute online de sute de mii de oameni.
Cei zece ani de drift pe cele mai cunoscute circuite din Europa (Hungaroring, Slovakiaring, Castelolli, Greinbach, Serres, etc) s-au transformat, în premieră Europeană, în primul Campionat de Drift pe traseu montan. Străzile din munți au luat locul circuitelor.
Cum a luat naştere King of Touge.
Touge este un termen japonez care descria cursele ilegale care aveau loc in munții Japoniei cu peste 40 de ani în urmă, când două mașini se urmăreau în drift pe serpentinele munților. Aceste curse s-au transformat în disciplină sportivă recunoscută la nivel mondial şi acum sunt oficiale şi în Europa.