Pentru a patra oară, parcarea centrului comercial Shopping City Suceava a găzduit o etapă a Campionatului Național de Drift. Sâmbătă și duminică, cei ce au fost prezenți în parcare au putut să-i urmărească pe cei mai buni piloți din România la prima etapă a naționalelor din acest an, competiție la startul căreia s-au înscris 24 de piloți, patru dintre ei fiind din județul Suceava.
Sâmbătă, concurenții au avut două sesiuni de antrenamente, dar și o repriză de taxi drift, în care pasionații acestui sport și nu numai au avut ocazia de a simți un plus de adrenalină, în dreapta unui pilot profesionist de drift. Ieri, după antrenamente și calificări au ajuns în finale 16 piloți, care s-au luptat pentru titlul acestei etape inaugurale din acest sezon al naționalelor. Unul dintre piloții experimentați ce au participat în concursul de la Suceava este Andrei Troașe, pilot ce concurează pe o mașină Nissan Skyline R33 din 1996, model modificat aproape total pentru drift, cu un motor de 2500 cc și 520 de cai putere, maşină care a costat peste 30.000 de euro.
„Pasiunea pentru mașini o am de mic și am moștenit-o de la tatăl meu. Acesta este al patrulea sezon de când particip în Campionatul Național de Drift. Acum patru ani, când m-am apucat de drift, am început acest sport cu Răzvan Frățianu, care este coechipierul meu și cu care am făcut atunci câteva antrenamente într-o parcare destul de mică, dar bună pentru un începător. Acolo am început să învăț bazele driftului. În acest an am prins vreme foarte bună, publicul este unul numeros, locația este excelentă pentru o astfel de etapă, iar în plus se văd progrese foarte mari în parcul rece al mașinilor, atât la dotări, cât și la numărul participanților”, a declarat Andrei Troașe.
Câmpulungeanul a reușit anul trecut să ocupe într-o etapă locul al patrulea, iar în una s-a calificat în finală de pe locul trei și în final a terminat pe cinci, tot la ediția trecută reușind și cea mai bună clasare la naționale, locul 7 la final de sezon.
Bucureșteanul Alin Grădinaru este mezinul competiției și are doar 15 ani
Cel mai tânăr dintre cei 24 de concurenți a fost bucureșteanul Alin Grădinaru, pilot ce are doar 15 ani și este una dintre speranțele drift-ului românesc. Pregătit la prima Școală de Drift din România de Sorin Ene, Alin practică și motocrosul de performață, el fiind deja campion național pe teren accidentat la clasele 65 și 85 de centimetri cubi, vicecampion balcanic, în prezent intrând în lupta pentru titlul de campion la clasa 125 cc.
„Mă pasionează mașinile de mic și știu să conduc de la 6 ani. De anul trecut m-am apucat de drift la Școala de Drift a lui Sorin Ene. Este prima dată când particip la Campionatul Național, dar am mai participat și la demonstrațiile organizate prin țară. Este un pic cam greu la început, dar cred că mă descurc destul de bine, mai ales că sunt susținut și încurajat de părinții mei”, a declarat tânărul pilot bucureștean, care a debutat la naționale fără emoții sau trac.
Aflat la al doilea campionat național, clujeanul Alexandru Călin Podar deține cea mai puternică mașină din concurs, un Nissan Skyline R33 ce dezvoltă peste 700 de cai putere și în care a investit aproape 50.000 de euro.
„Prima mea participare în Campionatul Național a fost anul trecut. Investițiile la mașina asta sunt destul de mari, deoarece pe lângă modificări ea trebuie întreținută, ai nevoie de o asistență tehnică bună. În prezent mașina are undeva în jur de 700 de cai putere. Din păcate, la această etapă am avut niște probleme la direcție, care mi-au dat peste cap toate planurile, dar sper să termin cu bine. Am un prieten din Baia Mare care practica drift-ul, am mers cu el la o etapă și mi-a plăcut. Mi-am cumpărat mașina și am început s-o modific, iar anul trecut am ocupat locul 13 la naționale, unul mulțumitor pentru prima participare. În acest an vreau să trag mai tare și să ajung mai sus în topul piloților”, a explicat Alexandru Călin Podar din Cluj-Napoca.