118 suceveni au dobândit diverse boli în timp ce se aflau internaţi în spitalele din judeţ, ei contractând aşa-numitele infecţii noscomiale, se arată într-un raport întocmit de Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Suceava pe primele trei trimestre ale anului şi dat publicităţii ieri, de conducerea instituţiei. Potrivit evidenţelor, medicii au identificat bacterii greu de distrus ca E-coli, stafilococ, streptococ, enterococ, pseudomonas, clostridium, klebsiella şi acinetobacter, germeni rezistenţi la antibiotice.
Infecţiile respiratorii, urinare, digestive, de plagă chirurgicală şi de piele, cele mai frecvente
Raportul întocmit de Direcţia de Sănătate Publică Suceava indică 34 de pacienţi cu infecţii nozocomiale în trimestrul III, 24 în trimestrul II şi 60 în trimestrul I. Majoritatea persoanelor, care, potrivit statisticilor oficiale, s-au ales cu alte afecţiuni în timp ce se aflau în spital, au contractat infecţii respiratorii, urinare, digestive, de plagă chirurgicală şi cutanate (de piele). Evidenţele DSP, instituţie care centralizează datele transmise de medici din teritoriu, arată că printre secţiile cu cele mai multe îmbolnăviri se numără Pediatrie, Nou-născuţi, Obstetrică – Ginecologie, Chirurgie, Anestezie Terapie Intensivă şi Neurologie.
Nici un leu pentru supravegherea şi controlul infecţiilor intraspitaliceşti, în primele şapte luni
În întreaga lume, combaterea infecţiilor intraspitaliceşti constituie o prioritate. Asemenea cazuri sunt atent monitorizate, iar printr-o mai bună igienizare se încearcă limitarea numărului de îmbolnăviri.
În Suceava, fiindcă medicii preferă să le ascundă, aşa cum nu se întâmplă în alte ţări din Europa sau în Statele Unite ale Americii, prevenirea răspândirii infecţiilor de spital la ceilalţi bolnavi sau chiar la personalul medico-santiar este dificilă. La acest lucru se adaugă şi finanţarea proastă, Suceava neavând în primele şapte luni ale anului nici un ban alocat de stat pentru supravegherea şi controlul infecţiilor nozocomiale din spitale. De-abia după data de 1 august, Ministerul Sănătăţii a finanţat acest capitol cu suma de 18.000 lei, bani care sunt folosiţi acum pentru achiziţionarea de reactivi, materiale de laborator şi dezinfectante, astfel încât fenomenul îmbolnăvirilor pe perioada internării să poată fi limitat.