Recepţia lucrărilor şi darea în folosinţă a tronsonului trei al rutei ocolitoare a Sucevei au fost din nou amânate, până la o dată neprecizată, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a început, săptămâna trecută, verificarea contractelor de achiziţii şi calitatea lucrărilor. Reprezentantul pe Moldova al CNADNR, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, ing. Ovidiu Laicu, ne-a declarat că o comisie tehnică din cadrul companiei a fost săptămâna trecută la Suceava şi a efectuat verificările, dar încă nu poate spune nimic despre rezultatul controlului şi nici nu poate avansa un termen când şoseaua de centură ar fi, în sfârşit, dată în folosinţă. ”Poate săptămâna viitoare, poate peste două săptămâni, nu ştiu. Să vedem ce spune comisia care a fost în control”, a afirmat Ovidiu Laicu.
Potrivit acestuia, verificările efectuate de compania de drumuri, cât şi ”de alte instituţii ale statului” vizează mai multe aspecte, de la achiziţia de terenuri pentru construcţia rutei ocolitoare, până la probleme tehnice privind iluminatul acestui tronson de drum.
Cele două firme cărora li s-a încredinţat execuţia lucrărilor, Teo Trans şi Stratco, au fost reclamate la CNADNR că stâlpii de iluminat nu au dimensiunile şi calitatea prevăzute în contract şi nu au fost montaţi conform obligaţiilor asumate.
Achiziţia terenurilor de la ruta ocolitoare este investigată de zece luni de DNA Suceava
De la începutul lunii decembrie 2014, de când s-au reluat după a doua întrerupere majoră lucrările pe tronsonul trei Şcheia-Pătrăuţi, reprezentanţii CNADNR au avansat termene de finalizare de la o săptămână la alta. După mai bine de două luni, ziua când se va putea în sfârşit circula pe şoseaua de centură a devenit un subiect tabu.
Reamintim că lucrările la ruta ocolitoare a Sucevei au început în 2008 şi ar fi trebuit finalizate în 2012. Investiţia a fost marcată de mai multe scandaluri, precum achiziţia dubioasă a terenurilor din perimetrul rutei ocolitoare, investigată din aprilie 2014 de DNA Suceava, traseul stabilit în zone instabile, care au necesitat consolidări ce au majorat foarte mult costurile, amplasarea unui pilon la intersecţia cu DN 17, devenit ”zidul morţii”, falimentul companiei care a câştigat iniţial execuţia lucrărilor - SC CF Iaşi, indicatoare rutiere inscripţionate eronat etc.
Această şosea de centură, care înseamnă 12,42 km de drum, 16 poduri şi 48 de podeţe, ne costă circa 200 de milioane de lei fără TVA (aproximativ 46,5 milioane de euro). La asta se adaugă alte milioane de euro care s-au plătit sau urmează să se plătească proprietarilor peste ale căror terenuri trece ruta ocolitoare.
(23 feb 2015, 11:46:42
a costat cat o autobanda in germina cu 4 benzi de rulare pe un sens.
a durat constructia cat au durat in egipt piramidele
si inca nu stim daca se deschide..
cine se lauda de anu trecut ca.i da drumu la circulat??? ba pe 15 ian.. ba la sfasitul lunii..
acum joi dupa miercurea ciuc