Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 28 iun 2013 - Anul XVIII, nr. 147 (5354)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Ultima testare

Proba de matematică de la evaluarea naţională nu a pus probleme elevilor examinaţi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Absolvenţii claselor a VIII-a au trecut în cursul dimineţii de ieri de ultima încercare a evaluării naţionale, respectiv proba de matematică. Testarea a început în jurul orei 9.00, timpul alocat rezolvării subiectelor fiind de 120 de minute.

Cu toate acestea, majoritatea candidaţilor nu au aşteptat până la epuizarea completă a timpului alocat şi au predat lucrarea profesorilor supraveghetori cu mult înainte de expirarea celor două ore, semn că subiectele variantei extrase nu le-au dat mari bătăi de cap.

Ba mai mult de atât, la ieşirea din sălile de examen, candidaţii au declarat că subiectele au fost “foarte simple”, iar nota la care se aşteaptă este una pe măsură.

Din cei 6.861 de elevi înscrişi, la testare au participat 6.755, 106 candidaţi absentând.

 

Varianta 3 a fost cu noroc pentru elevi

Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare a elaborat zece variante de subiecte, în conformitate cu programa pentru evaluarea naţională la clasa a VIII-a, din care a fost extrasă varianta de subiect cu numărul 3 în dimineaţa zilei de ieri.

Potrivit Mariei Guzu, profesor de matematică în cadrul Colegiului Naţional “Mihai Eminescu”, “subiectele variantei extrase au fost foarte uşoare, iar acest lucru se va reflecta în notele elevilor. Nici un subiect nu ar fi trebuit să pună probleme candidaţilor, erau noţiuni de bază. Un elev de nivel mediu ar trebui să ia peste 9”.

Proba scrisă de matematică a avut trei subiecte, fiecare cu mai multe cerinţe. La primul subiect, notat cu 30 de puncte, elevii au avut de aflat, printre altele, rezultatul unor operaţii simple, perimetrul unui pătrat, volumul unui cub cu laturi date. La acelaşi subiect, examinaţilor li s-a cerut să interpreteze datele dintr-un tabel cu notele unui examen. Subiectul II, notat tot cu 30 de puncte, a avut ca primă cerinţă desenarea unei piramide, după care elevii au trebuit să rezolve o problemă de aritmetică şi exerciţii cu funcţii. Subiectul III a fost alcătuit din două probleme de geometrie.

 

Condiţii speciale de evaluare pentru patru elevi

Patru elevi din judeţ au susţinut proba de matematică în condiţii speciale din cauza unor probleme medicale, aceiaşi elevi fiind examinaţi astfel şi la proba de limba şi literatura română. Conform purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, prof. Laura Hacman, „un elev din Ilişeşti a susţinut proba la domiciliu, în prezenţa unei comisii speciale, elevul fiind imobilizat. Acesta este absolvent al Şcolii Gimnaziale Ilişeşti, iar în prezent are o fractură la un picior. Alţi trei elevi cu deficienţe, din Dorna Arini, Suceava şi Marginea, au susţinut examenul la şcoală, însă au solicitat prelungirea programului alocat rezolvării subiectelor cu încă o oră. Unul dintre aceştia, cu probleme de vedere, a susţinut proba la matematică într-o sală separată, în prezenţa unei comisii”. Aceasta a mai declarat că cea de-a două probă a evaluării naţionale s-a desfăşurat în condiţii normale, fără a se înregistra incidente sau tentative de fraudă.

 

„Am terminat de rezolvat exerciţiile în 25 de minute”

La fel ca la proba de limba şi literatura română, elevii au ieşit zâmbitori din sălile de examinare, fiind încrezători că notele pe care le vor primi îi vor ajuta să fie admişi în cadrul liceelor pe care le vizează.

Ruxandra Miron, absolventă a Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Suceava, a fost printre primii elevi care au părăsit sala de examen. Bucuroasă, eleva susţine că va lua 10 la testarea de ieri.

“A fost uşor, mai simplu decât mai aşteptam, chiar şi la partea a III-a, unde mă aşteptam să întâmpin ceva probleme. Cu o săptămână înainte m-am pregătit intens, am făcut teste multe. Vreau să dau la <Ştefan>, la mate-info intensiv engleză, şi cred că nota mă va ajuta să intru acolo”, spune Ruxandra.

Elevii au susţinut la unison că subiectele variantei 3 au fost cu mult mai uşoare decât cerinţele simulării susţinute în luna martie a acestuia an.

“Cred că voi lua o notă bună, chiar 10. Ultimul subpunct de la a II-a problemă a fost mai dificil, dar nu exagerat. Nu a fost la fel de greu ca la simulare”, ne-a spus Filip Morar.

Din sala de examen a ieşit şi un elev care ne-a mărturisit că a terminat de rezolvat toate cerinţele variantei 3 în numai 25 de minute. “Sunt 100% sigur că am făcut bine, nu m-am grăbit. În 25 de minute am rezolvat tot, iar apoi am copiat de pe ciornă pe foaia de examen. M-am pregătit tot anul pentru examen”, ne-a spus elevul.

Emoţii mari au avut părinţii şi bunicii elevilor examinaţi. Dacă pentru elevi temerile au luat sfârşit odată cu începerea probei de matematică, părinţii aşteptau în faţa unităţilor de învăţământ ieşirea primilor copii.

“Am venit pentru nepoată. Emoţiile sunt inerente pentru toţi din familie. Ne bucurăm că ea a fost relaxată şi a ieşit bucuroasă, ceea ce înseamnă că a lucrat bine. S-a pregătit tot anul, a avut şi rezultate bune, ne bucurăm pentru ea”, a declarat Mariana, bunica unei eleve.

Supravegherea a fost asigurată, pentru fiecare sală, de doi asistenţi, cadre didactice de altă specializare decât matematică, proveniţi din unitatea de învăţământ respectivă.

În aşteptarea rezultatelor, care se vor afişa sâmbătă, 29 iunie, elevii pot consulta baremul de corectare, în funcţie de care îşi pot aproxima nota.

Elevii vor fi repartizaţi la liceu pe baza mediei de la această evaluare (50%) şi a celei generale din clasele V-VIII (50%). 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proba de matematică de la evaluarea naţională nu a pus probleme elevilor examinaţi.
 Vizualizări articol: 3838 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.40/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.4 din 10 voturi
Proba de matematică de la evaluarea naţională nu a pus probleme elevilor examinaţi2.4510

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(28 iun 2013, 11:01:16
Reevaluarea națională 2013
Proba de „aritimetică”
Varianta 67%
Timpul de lucru efectiv – conform legii referendumului pentru aprobarea proiectului de revizuire a Constifüției: joi de la ora 07.00 la ora 21.00 și vineri de la ora 07.00 la ora 23.00
Barem: se acordă din 10 puncte din oficiu și un bonus de alte 10 puncte din partea Ministrului de Interne, autorul genialului retorism „trupurile neînsuflețite ale cadavrelor celor decedați”

SUBIECTUL I - 30 de puncte
Pe foaia de concurs se vor scrie DECÂT rezultatele finale.

1 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 + 1 este …
2 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 - 1 este …
3 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 x 1 este …
4 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 : 1 este …
5– (5 puncte) rezultatul calculului 1 ridicat la puterea 1 este …
6– (5 puncte) rezultatul calculului rădăcina pătrată din 1 este …

Subiectul II - 30 de puncte
Pe foaia de concurs se va nota, după caz, DA, NU, NU ȘTIU sau MISERUPE. Fiecare răspuns notat va fi considerat corect.

1 –(5 puncte) într-un cerc de centru O și rază R, să se deseneze o seceră reprezentând un semicerc. În același cerc să se înscrie un ciocan înclinat la 30 de grade față de verticală, al cărui coadă să intersecteze mijlocul arcului de cerc reprezentând secera.

2 – (5 puncte) se dă un pătrat având aria totală de 64 de centimetri pătrați. Să se precizeze dacă „pătratul” este numele figurii cu aria totală de 64 de centimetri pătrați.

3– (5 puncte) În tabelul de mai jos sunt prezentate notele obținute de elevii unei clase la simularea examenului de evaluare națională.
│Nota 1 – 4 elevi │Nota 2 – 5 elevi │Nota 3 - 6 elevi │Nota 4 – 9 elevi │Nota 5 – 1 elev │
Să se precizeze dacă profesorul de matematică de la acea clasă va beneficia, în anul școlar următor, de salariul de merit.
1.1  RE: Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(28 iun 2013, 11:02:05
4 – (5 puncte) Ana și cu Bogdan au împreună 2 mere, un morcovel și 2 prune.
Ana și Christina au împreună 2 mere și 2 pere.
Să se precizeze dacă Ana are mere sau pere.

5– (5 puncte) se dă funcția f : R →R, f(x) = │ax - b│
Cunoscând că f(1) = 2 și f(2) = 0, să se reprezinte un sistem de axe ortogonal xOy.

6 – (5 puncte) se dă expresia E(x) = 1/2x : 1/2x. Să se precizeze opinia personală dacă, pentru orice x număr real diferit de zero, E(x) = 1

Subiectul III – 30 de puncte.
Pe foaia de concurs se vor trece numai rezolvările de pe copiuțe, SMS-urile recepționate sau indicațiile profesorilor supraveghetori.
1 - Se dă un teren de joacă, sub forma unui spațiu public de formă dreptunghiulară, pe care se construiește ilegal o terasă.
a) – (5 puncte) Să se precizeze, cu aproximare prin adăugare, probabilitatea ca bodega de care aparține terasa ilegală să fie a unui fecioraș de bani-tata (progenitură de primar, consilier, parlamentar, milițian, magistrat, funcționar, etc)
b) – (5 puncte) Se dau următoarele date: dimensiunile locului de joacă sunt de 20 de metri lățime și 50 de metri lungime, prețul zonei stabilit pentru concesionarea terenului este de 50 de euro / metrul pătrat/an , prețul concesiunii plătit de beizadea lui tac-su este în sumă totală de 125 de euro/suprafață/an, să se stabilească valoarea discountului de care a beneficiat beizadeaua.
1.2  RE: Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(28 iun 2013, 11:02:52
c) – (5 puncte) Prin reducere la absurd se dă următoarea situație: lucrătorii de poliție în colaborare cu inspectoratul școlar, desfășoară o acțiune de combatere a absenteismului în școli. La locul de joacă sus-menționat, la 08 h 14 min. 32 sec. sunt descoperiți 22 de juni și june, în stare de ebrietate-mangă, căzuți pe sub mese, cu seringa în venă și creierii emanând miros de etnobotanice, iar junele dezabiate până dincolo de negligees. Presupunând că toate cele 22 de beizadele fac un efort de voință și reușesc să-și sune genitorii de pe iPhonurile cu system de operare Android, să se precizeze dacă între numărul minim al elevilor sancționați și numărul maxim al polițiștilor destituiți există o relație de proporționalitate directă sau inversă.

2 – Se dă un paralelipiped dreptunghic, cu baza un pătrat având latura de 40 de cm și înălțimea de 80 de cm.
a) – (5 puncte) Verificați dacă unghiul făcut de o muchie laterală cu planul bazei este de 90 de grade.
b) – (5 puncte) Paralelipipedul este secționat cu un plan paralel cu bazele, la jumătatea înălțimii. Să se precizeze câte cuburi rezultă în urma secționării.
c) – (5 puncte) Să se calculeze distanța PQ, unde P și Q sunt mijloacele a două fețe laterale opuse.
=======

* Epilog:
Băăăăă! Ăștia cu Învățământul! Ați luat-o RAZNA CU TOȚII?
Nu mai aveți RUȘINE?
Acele subiecte, rezolvabile în 9 minute de un elev de gimnaziu din vremea lui împușcătoiul, vouă vi se pare a fi STANDARDUL VALORIC SUPERIOR AL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI MODERN?
Tatailor și mămucilor! Ce „pensie” o să vă primiți voi din partea „evaluaților” ăștia!
AI HAI!
1.3  RE: Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(28 iun 2013, 17:34:46
Ehiii...și tu acuma...Ce-ai fi vrut să-i întrebe pe săracii(!) copchii, dimensiunile unui punct, lungimea unei drepte, sau poate ce înălțime are un plan? Las-așa, să vezi ce bună o să fie rata de promovabilitate. Când mă gândesc că o să fie și picați o parte din ei mă ia cu friguri. Mă cam iritasem când a spus cineva că școala românească scoate proști. Acu mi-a mai trecut.Or fi și excepții, dar ălora deja le urez drum bun spre alte meleaguri. Tot timpul eram mândru ca sunt român, mereu ”am ținut steagul” pe-aici pe unde m-am oploșit eu. A început să-mi treacă și asta. Mi-e dor de casă, de țara mea, dar când sunt acolo nu știu cum s-o ”tai” mai rapid înapoi. Ignoranța, prostia, lenea dar mai ales ȘMECHERIA, au devenit din păcate coordonatele locului în care vreau să mă întorc și unde nu pot să rămân. Dar gata! Wake-up! Stop dreaming. Mai bine ia spune-mi tu care este suma unghiurilor dintr-un cerc circumscris unei drepte care se intersectează cu câmpul gravitațional al unei găuri negre. Aaa, sunt tare curios cum va fi la limba română, poate acceptă și lucrări în limbaj messenger. Kred k va fi bn.
1.4  RE: Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(29 iun 2013, 09:38:02
Eu l-aș condamna la galeră pe viață pe BOUL de a redactat subiectele și baremul variantei 3.
Pe lângă faptul că nivelul de dificultate al variantei se adresează celor cu IQ mai mic de 40, autorul subiectului dă dovadă și de oligofrenism infantil.

Însă mediocritatea superficială a acestui simulacru de evaluare îmbină două componente sociologice mai mult decât parșive. Primul al fi percepția eronată a popülimii, față de actualii diriguitori ai școalei rumânești. Care-și pocnesc potcovițele pseudopodelor anterioare și exclamă cu extaz tâmpelnic „Vai, ce omenoși sunt ăștia de acum! Cum au ei grijă de copchiii noștri!”
Dar cel mai grav este amănuntul că idioțenia standardului valoric propus nu face altceva decât să uniformizeze, după cel mai autentic model north-korean, competențele dobândite de TOȚI absolvenții de gimnaziu.
Prin acest subterfugiu parșiv, se reușește mimetizarea beizadelelor semikretine în marea masă a elevilor sărăcuți, străluciți la mine, silitori și care-și pun speranțe că, într-un viitor apropiat, tâlcul maximei „Ai carte – ai parte” nu se referă exclusiv la quinta royală.
Spectacolul jenant al acestui simulacru de evaluare putea fi evitat, cunoscându-se faptul că beizadelele ORICUM vor ocupa posturi suculent bugetate – în administrație, justiție, învățământ, sistem de ordine publică, etc. Iar elevilor celor strălucitori le sunt rezervate niște denumiri ciudate, de pe alte coclauri, precum ar fi Stanford, Oxford, Yale, Cambridge, Thule, und viele andere.
1.5  RE: Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(29 iun 2013, 09:38:44
Păcat despre ce s-a întâmplat. Trebuia ca fiecare elev să fie așezat la locul său binemeritat pe scara valorilor performanței școlare.
Ceea ce s-a întâmplat a făcut ca ABSOLUT toți elevii să fie îmbrăcați în salopetă proletară de tip coreean, să li se tuflească pe creștet câte-o șapcă leninistă, iar masa UNIFORMĂ rezultată să fie încolonată în ritmurile Internaționalei Socialiste.
PĂCAT! S-a erodat din temelii rolul motivațional al procesului educativ. PĂCAT!

(p.s. așteptăm cu interes momentul crucial în care, la proba de matematică a evaluării naționale, una din cerințe va fi să se răspundă „Câte rațe au fost furate din coteț de către cățelușul cu părul creț”.
Abia atunci, conștientizând dezastrul ireversibil al Absurdistanului Rromânesc, putem cu toții să ne luăm pașapoartele și s-o apucăm care încotro om vedea cu ochii.
Ultimul să stingă lumina!)
1.6  RE: Generația lăpușneană PRO… dar mulți* trimis de
(29 iun 2013, 09:51:45
E rată: „elevilor cei străluciți”

Și profit de spațiu ca să răspund la itemul propus:
Dreapta secantă la cerc dă semnul grafic elin cunoscut sub numele de fi Φ și vrea să însemne cam ce au acumulat în tărtăcuță beizadelele, după petrecerea ca rața prin apă a celor 8 ani de învățământ primar.
Gaura neagră este sistemul bugetar în care idioții își vor definitiva „performanța” educațională, socială și profesională.
Iar câmpul gravitațional este influența covârșitoare a babacului care va interveni ÎNTOTDEAUNA în favoarea protecției favorizante a progeniturii sfertodocte.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei