Suceveanca Iasmina Maria Răceanu a fost desemnată de public câştigătoarea concursului de desene Doodle 4 Google în România, în competiţia cu tema „România mea este...”.
Iasmina Maria Răceanu este elevă în clasa a VIII-a la Colegiul Naţional „Petru Rareş” din Suceava, iar desenul ei a fost selectat din peste 10.000 de lucrări participante.
Astfel, pe 1 Decembrie, de Ziua Naţională a României, desenul Iasminei va fi logo-ul ce va fi publicat pe pagina de start a Google România. De asemenea, Iasmina Răceanu a primit un premiu în valoare de 15.000 de lei şi o bursă de tehnologie de 20.000 de lei pentru şcoala unde eleva studiază.
În desenul ei, Iasmina şi-a imaginat România ca pe “o ţară verde cu munţi şi văi, dealuri şi câmpii, colorată de obiceiuri frumoase ce trebuie păstrate, înnobilată de artişti şi sportivi ce i-au înălţat numele la cer. România mea merită iubită!”.
Desenul câştigător a fost ales de public dintre cele 30 de desene selectate de juriu. Cei zece finalişti, cinci la categoria clasele I-IV şi cinci de la clasele V-VIII, au fost premiaţi în cadrul unei gale desfăşurate în Bucureşti, fiecare primind câte o tabletă.
Concursul Doodle 4 Google “România mea este...”, organizat în parteneriat cu Ministerul Educației și TVR, s-a adresat tuturor elevilor din clasele I-VIII din România. Până pe 27 noiembrie, publicul a avut posibilitatea să îi aleagă pe cei zece finalişti dintre cele 30 de desene selectate de juriu şi să îl desemneze pe marele câştigător.
Juriul concursului Doodle 4 Google România a fost format din personalități din domeniul artistic, media și educație: Nicolae Alexi, Adrian Boțan, Adrian Brăescu, Andreea Esca, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar şi Cătălin Ștefănescu. Din juriu a făcut parte şi Sophia Foster-Dimino, membră a echipei care se ocupă de redesenarea logo-ului Google la aniversările pe care compania le sărbătorește la nivel internațional și local.
Tradiţie la Google
Competiţii similare pentru a decora pagina Google în momente speciale s-au organizat în peste 30 de ţări, România aflându-se la prima ediţie în acest an.
Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afişat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.
Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţisorul sau Ziua Naţională a României.
În 1998, fondatorii Google - Larry şi Sergei au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada. Pentru că au vrut să-şi anunţe utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neaşteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăuşă a acestor modificări.
Doi ani mai târziu, în 2000, Larry şi Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.
De atunci, Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalităţi ca Marie Curie, Mahatma Gandhi şi personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită ţară.
Doodle-urile Google au început ca simple ilustraţii, dar în timp acestea au evoluat, ca şi tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveştii lui Pinocchio, şi doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne ("20.000 de leghe sub mări") sau chitara electrică Les Paul.
(30 nov 2012, 13:03:14