80 de cadre didactice din învăţământul preşcolar din judeţulSuceava vor fi implicate, în perioada 13 – 17 noiembrie, în Proiectul „Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar”. Fiecare cadru didactic a fost selectat în funcţie de obiectivele şi indicatorii proiectului, complexitatea dosarului de aplicaţie, interesele cadrelor didactice exprimate în scrisoarea de intenţie şi analiza CV-ului Europass, privind experienţa la catedră şi participarea la activităţile de formare continuă.
Proiectul „Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar”, după cum a declarat inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, profesorul Gheorghe Lazăr, prin intermediul unui comunicat de presă, „are ca scop promovarea transferului de experienţe şi bune practici în ceea ce priveşte dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din învăţământul preşcolar, de la o reţea internaţională acreditată pentru înaltele sale standarde de calitate - Reggio Children, către sistemul educaţional din România, precum și îmbunătăţirea ofertei de programe de dezvoltare profesională în judeţele Suceava, Dâmboviţa, Alba, Prahova, Mureş şi Botoşani.
Vizite de studiu în Italia
În perioada 13 - 17 noiembrie, vor avea loc vizite de studiu în Italia, la Institutul Reggio Children, Centro Internazionale Loris Malaguzzi, în cadrul proiectului POSDRU/87/1.3/S/61130, cu titlul „Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar", implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, Casa Corpului Didactic Dâmboviţa, SC Mondo Consulting & Training SRL şi Reggio Children - Italia.
Inspectorul şcolar general Gheorghe Lazăr a completat că „scopul acestor vizite este de a participa la câte 20 de ore de activitate în cadrul cursurilor de formare <Noi abordări în educaţia timpurie>şi <Ascultare şi relaţionare în educaţia timpurie-diferenţele în dialog>,realizate pe baza exemplelor de bună practică în domeniul învăţământului preşcolar, identificate în Reggio Emilia - Italia şi reprezentate de abordarea Reggio Children, o instituţie recunoscută pe plan mondial pentru experienţa sa educativă”.
Proiectul „Dezvoltarea resurselor umane în învăţământul preşcolar" este cofinanţat din Fondul Social European.