La nici două luni de la săvârşire, iată că s-a dezlegat şi misterul din lumea baletului rus. Mâna criminală a fost descoperită, autorul atacului cu acid sulfuric aruncat în faţa directorului artistic de la „Balşoi Teatr” fiind tot un angajat al instituţiei, artist marcant şi el. Pe numele său Pavel Dmitrichenko, vedetă ţopăitoare, cunoscut pentru rolul interpretat în “Lacul lebedelor”. El a semnat regia atacului mutilator, secondat de doi complici calificaţi. Haraşo, maestre, ocen haraşo! Trimiteţi bezele publicului, care vă aplaudă şi ovaţionează în picioare!
Curios e că nu ţopăitorul avea ceva de împărţit cu directorul artistic pe care l-a desfigurat, ci gagica sa, care e şi ea ţopăitoare celebră în aceeaşi întreprindere sovietică, pardon, ex-sovietică. Miliţia rusă – pardon, poliţia rusă! - a reuşit să aresteze tridentul criminal, iar eu sper să urmeze la rând şi duduia belerină, purtătoare de fustiţă din aia caraghioasă, cum poartă toate balerinele pe scenă.
Rămâne, ca un reziduu depus pe fundul unei eprubete în care au avut loc ciudate reacţii chimice, întrebarea tristă:
- Cum aia a mă-sii poţi să faci piruete în “Lacul lebedelor” şi apoi să te răzbuni mutilându-ţi adversarii? Cum, bre ţopăitor fără inimă, cum?
Aşa ceva numai mintea mafiei sovietice poate s-o priceapă. Ce rost mai are arta, dacă nici măcar pe artişti nu-i face mai buni, mai umani?Cum spuneam şi acum două luni, de la o instituţie ca asta - unde gagici în fustiţe caraghioase şi tipi cu nădragi mulaţi pe sulă şi ouă ţopăie pe muzică înaltă de Petrică Ceaikovski – ai parcă alte aşteptări. Degeaba, foarte degeaba.
Pe mine altceva mă dezgustă. Oricui îi mai sare ţandăra pe moment, dar apoi se calmează, ajutat poate şi de o pastilă de extraveral, dacă altfel nu se poate. Dar să pui tu la cale o regie de asta cu doi complici şi o halbă de acid sulfuric aruncat în faţă e o sălbăticie cum numai în Rusia şi Asia se mai poate întâlni.
Acest text este un pamflet şi trebuie tratat ca atare.