Nissan și-a construit deja o reputație în ceea ce privește clasa mașinilor sale cu abilități de tot-teren. Navara și Pathfinder nu mai au nevoie de nici o recomandare, însă de ceva timp au fost revizuite pentru a spori atenția asupra lor. Japonezii merg pe rețeta clasică, schimbări estetice discrete, modificări tehnice acolo unde sunt strict necesare.
Pe lângă schimbările de ordin stilistic, principala noutate este un turbodiesel V6 de 231 de cai putere, disponibil din vară. Echipate cu acest motor, ambele modele oferă o capacitate de tractare superioară, Navara suportând sarcini de până la 3 tone, iar Pathfinder chiar mai mult, de maxim 3,5 tone.
Navara Facelift este oferită în versiunile King Cab (cabină simplă) și Double Cab (cabină dublă) și o motorizare de 171 de cai putere. Modelul pick-up dispune de patru nivele de echipare și un prețde bază pe piața românească de 29.570 de euro cu TVA.
Pathfinder Facelift are trei linii de echipare și o motorizare de 190 de cai putere. Prețul de bază este cuprins între 34.650 de euro și 45.850 de euro cu TVA.
Acestea sunt disponibile și în România, beneficiind de trei ani garanție sau 100.000 km.
Motorizarea de bază este o unitate turbodiesel de 2,5 litri, utilizată anterior de cuplul Navara/Pathfinder. Spre diferență de versiunea ante-facelift, cea de acum afișează parametri mai buni. Concret, tradusă în cifre, puterea motorului a crescut cu 19 unități, oferind acum 190 de cai putere, iar cuplul motor și-a adăugat un plus de 47 Nm pentru ca valoarea totală să ajungă acum la 450 Nm.
Plusul de putere generat nu penalizează consumul, inginerii reușind prin intermediul unor artificii tehnice operate la unitatea electronică de gestiune și injecție să țină sub control apetitul mastodonților Nissan.
Cel puțin pe hârtie, marca japoneză declară un consum mediu de numai 8,5 litri la 100 km, cu 1,3 litri mai puțin decât actualul Navara/Pathfinder. În același timp, emisiile s-au diminuat cu aproape 20%, volumul de dioxid de carbon fiind de 224 de grame pe kilometru.
Motorizarea de top este o unitate turbodiesel V6 de 3.0 litri, o noutate absolută pentru cele două modele japoneze. Agregatul dezvoltat în comun de Renault și Nissan oferă 231 de cai putere și un cuplu maxim de 550 Nm. Versiunea se distinge de modelul de intrare prin emblema V6 postată pe grila față.
Aspectul exterior este retușat subtil, modificările fiind operate la secțiunea frontală unde se regăsesc noile faruri, o grilă redesenată și spoiler cu o linie aerodinamică. Consola frontală a fost mărită cu 80 mm, iar trenul rulant primește jante din aliaj de 18 inch. Spatele mașinii dispune de o bară de protecție cu forme angulare și stopuri revizuite estetic.
La interior, inserturile din crom și sistemul de navigație cu hard disk de 40 GB sunt singurele noutăți notabile. Opțional, scaunele, volanul și schimbătorului cutiei de viteze pot fi disponibile cu un material din piele fină.
Modelul pick-up dispune de patru nivele de echipare și un preț de bază pe piața românească de 30.813 de euro cu TVA pentru versiunea cabină simplă și 31.646 euro cu TVA pentru modelul cu cabină dublă.
Pathfinder Facelift are trei linii de echipare și o motorizare de 190 de cai putere. Prețul de bază este cuprins între 36.106 de euro și 47.776 de euro cu TVA.